Söndagspunkter på en tisdag NU BLEV DET SÅ

1. Min mamma och storasyster tog med sig mina barn och åkte på musikalen Snövit i Stockholm vilket innebar att Martin och jag fick en hel helg för oss själva.
 
2. Det är ju sån fruktansvärd lyx att ha barnvakt när man inte har nått planerat? Annars ska man ju alltid iväg på en massa saker men nu kunde vi ligga i soffan och vara nykära hela helgen. Så himla härligt.
 
3. Eller ja, vi låg inte i soffan exakt hela helgen. Vi passade på att gå ut och äta och åka på dagsspa på Gränsö med.
 
4. Jag känner mig alltid lite AMANDA SCHULMANSK när jag får göra mig iordning ifred och sådär länge för att gå på dejt med min man. Smörja in mig varsamt och måla naglar och dutta på parfym och hålla på. Med skillnaden att hon gör det just bara för sin mans skull - jag hade aldrig orkat anstränga mig sådär mycket om vi bara skulle sitta hemma, han och jag. Herregud, så fort vi kom innanför dörren efter restaurangbesöket så åkte smink och skjortor och smycken av och myskläder på.
 
 
5. Jag såg hela AVICII´s hyllningskonsert för jag hade hört att pappans tal skulle vara så fint. TRE timmar kollade jag och så visades aldrig talet? Eller missade jag det? Slumrade till just då? Nej väl? 
 
6. Siri var med i tidningen i lördags. Hon var ett av barnen i nån sån här panel som skulle svara på frågor om julen. Och jag bara "Hur gick det då? Vad fick du för fråga?" och hon bara "Dom frågade vad jag gillade med julen och jag svarade att jag gillar julmat och att det är skönt att jag inte behöver ha på mig så mycket vinterkläder - men det är ju helt fel kom jag på. På vintern måste man ju ha vinterkläder HELA TIDEN". 
 
 
 
7. Och ja, hon vill hellre se ut som en TUSS i håret än att jag ska kamma och fläta och jag älskar henne möjligtvis lite mer för det. Framförallt eftersom det underlättar på morgonen då jag alltid är sen och en fläta ABSOLUT inte hade hunnits med.
 
8. Vi var hos min farmor och farfar i söndags och fikade och min farfar har fått cancer och FAN HELVETES SATAN vad jag inte kan... ta i det. Vill bara mota bort det och låtsas som om inget har hänt och att inget kommer hända eftersom det är för orättvist för att vara sant.
 
9. Så himla bra och rimligt sätt att tackla det. 
 
10. Nu ska vi gå och lösa korsordet som vi skulle ha gjort i fredags för imorgon jobbar Martin kväll och på torsdag kommer det ett nytt och då hamnar vi i sån jävla ofas.
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sandra:

Siris frisyr har allt 😅 Så kul att du är tillbaka i blogg!!!