Smittade.

Vi har vattkoppor härhemma. Eller ja, Pellan har. Men vi jobbar förfullt på att överföra smittan till Siri med, så vi kan slå båda flugorna i en smäll, så att säga. Man vill ju gärna effektivisera vabbandet och avverka så många smittor som möjligt - på så många barn som möjligt - på så kort tid som möjligt.
 
Vi bara "Seså, krama Siri riktigt länge nu. Å va mysigt" och den febriga Pellan bara "Men jag har ju kramat henne hundra gånger, jag vill bara ligga i soffan och vila" och vi bara "SLUTA GNÄLL OCH SMITTA DIN LILLASYSTER NU!"
 
Tillsammans kommer vi klara att bryta ner det där immunförsvaret, det känner jag på mig.
 
Mysiga tvångskramar.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Heléna:

Sonen fick förra sommaren och exakt 2 v senare fick dottern.. och sen EXAKT 2 v efter det fick min lillebror (30 år) oops..

Svar: Det vore ju skönt om dom fick lite omlott så man slipper pussla med vab en hel månad :) Men om det smittade via bilfärd borde ju Siri garanterat bli smittad om vi liksom gnider henne mot Pellans rygg hela tiden ;)
Hanna

#2 / / Heléna:

Dom hade INTE kramats något alls (jo mina barn förstås) utan bara varit i samma rum och suttit bredvid varann i bilen så det verkar smittas galet mycket!

#3 / / Marielle:

Haha, jag kommer ihåg när jag fick det när jag var liten. Min klasskompis Ellinors lillebror hade det och jag minns förvåningen när mamma körde hem mig till Ellinor och så väl där skulle jag leka med Edvard? Han var typ två år och jag fattade noll. Men lyckligtvis blev jag smittad och jag smittade min bästa kompis också. Vi var hemma från skolan tillsammans och det var typ det bästa som hänt oss då haha!

Svar: Haha 😂
Hanna