Ett löfte.

Vet ni vad jag har bestämt mig för? Att  aldrig sova längre än till klockan 04:30 på vardagar.
 
Nej, jag skojar bara. Herregud, jag börjar inte jobbet förrän 8:45 - vad skulle jag göra uppe så tidigt? Vid 04:30 har jag ju knappt gått och lagt mig. Nej, jag har bestämt mig för att bli en nyttigare människa. JAG VET, har ni nånsin hört nått så tråkigt?
 
Men häromveckan kom jag på mig själv att bli sur på Martin för att han inte hade köpt godis till mig - på en tisdag. Och han bara "Men varför skulle jag köpa godis på en vanlig tisdag?" och jag bara... svarade inte eftersom jag hade fullt upp med att leta efter nån gammal ICA bakchoklad i skafferiet. Jag har alltså ätit godis och kakor VARJE dag och fått huvudvärk och humörsvängningar så fort jag har försökt låta bli. Betett mig som en heroinist utan heroin. Som en kokainist utan kokain. Som en höna utan fjädrar. Ja, ni fattar.
 
Så nu har jag bytt ut dom där kakorna och daimen på kafferasten mot frukt, försöker springa minst 1,5 mil i veckan och äter bara godis på lördagar. Och kanske vid extra festliga tillfällen. Som namnsdagar och så.
 
Bevis:
 
Precis hemkommen från springtur.
 
Äter frukt på jobbet.
 
Stötta mig i det här nya livet nu - annars kommer jag snart sitta här i soffan, deprimerad med 3 påsar gräddkola i blodet igen.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Helene K:

Låter som ett väldigt bra beslut. Kämpa på även om sötsuget känns övermäktigt, det avtar efterhand. Men du, glöm inte bort att vila en gång ibland, i ditt nya hälsosamma liv :)) Glad Påsk!

Svar: Glad påsk! :)
Hanna