Egen företagare.

Igår när jag kom upp på övervåningen satt den här skylten på Pellans dörr:
 
Hon kommer hem från förskolan vid 17:45 och går och lägger sig vid 19:30 och tiden däremellan ska hon alltså driva sin egen frisörsalong. Väldigt företagsamt, det måste man ändå ge henne.
 
Om jag var nöjd efter mitt besök? Alltså, jag har lite svårt att göra en rättvis bedömning här. Inte på grund av att jag är en partisk förälder eller så, utan för att jag inte hann uppleva själva friseringsdelen. Hon använde nämligen nån slags handfläkt med Frostmotiv istället för hårfön och råkade hålla den lite för nära håret och ja, sen tog det JÄTTELÅNG tid att få loss mig och då var hon tvungen att gå och sova.
 
Hade jag betalat för besöket hade jag krävt pengarna tillbaka. Så mycket kan jag säga.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Smidigt med frisör sådär! Skulle själv behöva klippa mig, tror du hon har tid på den här sidan året?