Söndagslista!

- Jag åkte tåg till Linköping igår. Ensam. Läste en tidning. Lyssnade på en podd. Tog en selfie. Hur skönt som helst.
 
 
 - Vad jag skulle göra där? Shoppa lite i stan och sen möta upp lillebror, syster och farmor och farfar för middag.
 
- Vi har det som tradition förstår ni, att vi syskon ger gamlingarna en middag på annan ort i julklapp. Dom får både god mat och trevligt sällskap. Bättre gåva kan man ju knappt få.
 
- Ett år gav vi farmor en ryggkliare i form av en känguruarm, med päls och klor och allt. Det var inte alls lika uppskattat.
 
- Pellan har målat om en garderob härhemma. Hon har tjatat så mycket om att hon vill göra som i sitt favoritprogram "Fixa Rummet" och rolla väggar och greja och eftersom jag knappt får rum i den nya garderoben uppe så kändes det lite som en win/win-situation att låta henne fixa den.
 
 
 
- Och som hon fixade! Och vilket konstverk det blev! Nu vill jag ju inte sätta upp hyllor och sätta för en dörr?
 
- Jag köpte nya öronhängen för ett tag sen OCH HERREGUD vilken kritik dom har mött.
 
 
- Min mamma trodde jag hade skaffat hörapparat och min lillebror bara "Men gud, har du fått nickelallergi? Du har ju en stor knöl bakom örat!"
 
- Ja, jag vet vad ni tänker. Ni tänker att dom borde hänga med lite bättre i öronhängstrenderna, och jag kan inte annat än att hålla med er.
 
- Nu ska jag äta revben och se på springfloden. Hej så länge.
Publicerat i Allmänt