Lär känna mig helt onödigt mycket.

För alla nytillkomna läsare kör jag en uppdaterad repris av en lista jag gjorde... 2009?
Jag ger er: 100 saker om mig.

1. Jag har världens sämsta morgonhumör och hatar att bli väckt.

2. Så när Martin väckte mig tidigare än vad som behövdes häromdagen skrek jag "Dra åt helvete!" jättehögt.

3. Och fick inte ens dåligt samvete för det.

4. Jag kollar min blogg minst 10 gånger om dagen.

5. Och blir ohållbart mallig om jag får fina kommentarer.

6. Jag bryr mig väldigt mycket om vad folk tycker om mig.

7. Jag älskar fika.

8. Helst med både bullar och kakor till.

9. Folk som säger att dom bara vill ha "en slät kopp" är i regel obehagliga jävlar.

10. Jag gillar årets julkalender.

11. Jag älskar att hänga med mina föräldrar.

12. Jag tycker att jag har det ganska fint hemma.

13. Jag är med i Hultsfreds inflyttningsbroschyr.

14. Vet dock inte hur många invånare som har flyttat hit pga av mitt glada ansikte.

15. Inte heller hur många som flyttat ut pga av samma sak.

16. Jag har svårt för folk som inte förstår ironi.

17. Jag prenumererar på Vimmerby Tidning.

18. En prenumeration min pappa av nån konstig anledning betalar?

19. Jag är feminist.

20. Och försöker engagera mig i politik.

21. Men jag har ingen aning om vad EU-parlamentvalet innebär.

22. Jag rodnar väldigt lätt.

23. Och tar mig på näsan när jag bli nervös.

24. Jag låter förkyld när jag pratar i telefonen.

25. Folk bara "Men är du snorig?" och jag bara "Nej?" och dom bara "Det låter så?"

26. Jag har ruskigt dålig koll på vart jag gör av mina pengar.

27. Jag blev kär i Martin första gången när jag va 15 år och han lämnade post utanför mitt klassrum.

28. Men blev inte ihop med honom förrän 5 år senare.

29. Jag är helt besatt av serien Bron.

30. Ett tag funderade jag på att byta ut Martin mot han Henrik Sabroe.

31. Men alltså, jag vet inte om jag hade pallat vara ihop med nån vars språk jag inte förstår ett ord av?

32. Jag tycker om att ha städat runt mig.

33. Men gömmer gärna skiten i en garderob eller så.

34. Jag kan allt om kändisar.

35. Och köper alltid både Extra och Klick!

36. Jag gråter väldigt lätt.

37. Speciellt av glädje, som när folk vinner saker.

38. Jag tycker att det ser coolt ut när folk röker.

39. Själv är jag värdelös på det.

40. Glömmer att blåsa ut röken och hostar och håller på. 

41. Jag har aldrig knarkat. Ingen kokain, ingen heroin, ingenting. 

42. Jag är sjukt påverkbar.

43. Om Alex Schulman tycker nått - då tycker jag exakt samma.

44. Jag har två barn.

45. Den ena är lite värre än den andra.

46. Men jag tycker att det är fruktansvärt härligt att vara morsa.

47. Jag har blivit tillfrågad om att vara med i Debatt.

48. Jag önskar att jag fortfarande var kompis med Fia.

49. Bara för att det låter så coolt att säga att man har varit vänner hela livet.

50. Jag tycker det är jobbigt med folk som inte kan stava.

51. Och folk som använder skiljetecken fel.

52. Jag tycker inte om att duscha - för det medför bara att jag fryser en massa.

53. Inte i själva duschandet, men det är kallt att ta av sig kläderna och gå in och det är kallt när man kommer ut.

54. Men man blir ren och det är ju att föredra. För hygienen och så.

55. Jag har IBS.

56. Och scolios.

57. Jag var väldigt oseriös i skolan.

58. Men hade ganska bra betyg trots att jag aldrig pluggat nått vidare mycket.

59. Jag har aldrig förstått ordspråket "Katten på råttan och råttan på repet".

60. Jag tvättar aldrig mina linser, trots att optikern säger att man måste.

61. Nått jag tänker att jag kanske kommer ångra om jag blir blind?

62. Jag tycker att det är sexigt med killar som dansar.

63. Och en killes händer är bland det första jag lägger märke till.

64. Jag har aldrig någonsin lyckats hålla ordning i min garderob.

65. Det slutar alltid med att kläderna ligger i högar på golvet.

66. Jag använder oacceptabelt mycket ketchup i min korvstroganoff.

67. Jag älskar kött. Blodigt kött.

68. Jag vet att jag inte borde det pga inte bra för kropp eller miljö. 

69. Jag har pluggat i Australien.

70. Jag har dödsångest när jag åker bil.

71. Och när jag flyger. Och åker båt. Och hiss.

72. Jag sköljer aldrig frukt och grönsaker.

73. Och tvättar sällan händerna efter jag har kissat.

74. Ibland spolar jag bara vatten för att folk ska tro att jag tvättar mig.

75. Men om jag kissar ihop med nån tvättar jag mig för att vara artig och inte verka konstig.

76. Jag kan inte spotta utan får oftast allt på hakan.

77. Jag hatar att diska.

78. Jag tycker till och med att ställa in disken i diskmaskinen är jobbigt.

79. Jag äter aldrig upp all mat, utan måste lämna en liten bit.

80. Min lillebror kan få mig att skratta så tårarna rinner utan att ens säga nått.

81. Jag tycker David Sundins humor är briljant.

82. Jag gillar inte det vita runt brieosten för det luktar exakt som sperma.

83. På sant! Lukta nästa gång ska du få se att jag har rätt!

84. Jag använder ordet "svin" alldeles för ofta.

85. Jag vet inte hur man kör i en rondell med fler filer än en.

86. Det händer att jag tänker "Det var bättre förr".

87. Jag hade ganska låga förväntningar på vårt bröllop. Tänkte att gifta sig inte var för mig.

88. Men det var verkligen den bästa dagen i mitt liv.

89. Jag är för grov i mun för mitt eget bästa.

90. Jag tycker att lam-leken är en himla rolig lek.

91. Om man är två, ensam blir det så långtråkigt att bara ligga och vara...lam.

92. Jag brukar ta bilen till jobbet.

93. Fast det bara tar 4 minuter att cykla. Knappt.

94. Jag lider av fruktansvärd prestationsångest och har jättehöga krav på mig själv. 

95. Jag tycker att Melissa Horns röst är magisk.

96. Jag får ont i munnen av kivi.

97. Och försöker lära mig tycka om avokado för det är en cool grönsak? Frukt? Rot?

98. Jag tror att alla hudåkommer jag får är cancer.

99. Som det här röda märket på min överarm - garanterat överarmscancer.
 
100. Du borde få medalj för att du orkat hela vägen hit. Men jag har ett heltidsjobb och två barn, jag hinner inte hålla på att ordna med sånt.
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Något som luktar exakt som sperma: groddar!

#2 / / Emma:

Jag kommenterar typ aldrig på bloggar. Men du ska veta att din blogg har blivit en av mina favoriter.

Svar: Tack snälla du!
Hanna

#3 / / Lollo:

Jag gillar verkligen att du kommit igång med skrivandet igen, som jag önskade 😊

#4 / / Helene Karlsson:

Är så imponerad av din långa, självutlämnande, sjukt underhållande
lista. Ser fram mot dina inlägg! Trevlig helg!

Svar: Tack och detsamma!
Hanna

#5 / / Linnea:

Vilken BRA lista!
Eller det är dina svar som är bra. Du är bra. Men, nummer 91..? Vad är det?

Svar: Lamleken? Det är när man slappnar av i varenda muskel i kroppen och blir helt lam. Gärna mitt i en kram - så ens partner liksom får släpa en till nån soffa eller så. Men leker man ensam så händer ju inget mer än att man... ligger stilla tills man tröttnar.
Hanna

#6 / / Anonym:

Sjukt bra och rolig lista!

Svar: Tack! :)
Hanna

#7 / / Lovisa:

Bästa bloggen som har allt o framförallt humor! Fortsätt så, du förgyller o ger en många skratt!

#8 / / Charlotte :

😂😂

#9 / / Amelie:

Dålig handhygien+slarv med linser.
Hur ska du träffa toastolen när du blivit blind och kräksjuk? ;)

#10 / / Tekla:

Fantastisk lista. Lite konfys blev jag bara på tanken att lukta på sperma??????????

#11 / / Disa:

Måste bara få säga att din blogg är världens bästa och roligaste. Jag tycker precis som du i nästan allt förutom att inte tvätta händerna efter att ha kissat usch å fy så äckligt. Men förlåter dig eftersom ingen kan vara perfekt :)

Svar: Tack! Och förlåt för kisset - men jag försvarar mig med att jag är tjej. Hade jag varit kille och stått och hållt i mitt kön hade det varit snuskigt men nu rör jag ju inget mer än toapappret ;) Hoppas du har haft en härlig jul!
Hanna