Gör som jag säger bara!

Jag har blivit utmanad av Zarah-Lou (som har gått och blivit topp-bloggare på Finest. Grattis till det!) att skriva 8 sanningar om mig själv och sen skicka vidare uppgiften till andra bloggare. Och ja, eftersom jag är en person som älskar att fläka ut mitt innanmäte på internet så antog jag såklart utmaningen på stört.
 
Så, varsågoda: 8 saker till ni inte visste att ni ville veta om mig:
 

1. Jag pratar väldigt mycket sex när jag är full. Javisst, förstår ni. Jag blir som nån jävla Fråga Olle så fort alkoholen kommer ut i mina ådror. Men jag gör mitt yttersta för att bättra mig och bli lite mer pryd.

 

2. Igår på jobbmiddagen sa jag till Chefen att han borde köpa "Fifty shades of Grey" till sin fru om han vill ligga lite mer. Det går alltså inte så himla bra med den där bättringen, det kan man inte påstå.

 

3. Jag har syskonångest. Inte över mina egna syskon - men att skaffa sådana till Pellan. Jag vill absolut inte att hon ska vara ensambarn men vi har det ju så himla bra ihop, vi tre. Jag tänker att en unge till skulle jinxa det. 

 

4. Jag är svindålig på att reagera på ett bra sätt när folk säger att dom läser min blogg. Jag vill säga "Tack" eller "jag älskar dig till månen och tillbaka" eller nått annat ödmjukt men det slutar ofta med att jag flinar fånigt alternativt säger "Åh neeej".  

 

5. Jag kan inte kissa till skogs. Det går bara inte. Jag har försökt alla möjliga sittställningar men det slutar bara med att jag får kiss på både benen och kläderna. Och eftersom ingen vill umgås med en person full av urin håller jag mig till vanliga toaletter.

 

6. Jag har jobbat på Körners kontor från och till i snart tio år men kan räkna på fingrarna hur många gånger jag har visat mig ute i själva verkstan. Jag tycker att det är nått obehagligt med en massa män i blå overaller samlade på en liten yta. 

 

7. Jag fattar fortfarande inte ordspråket "katten på råttan och råttan på repet". Vad för JÄVLA REP?

 

8. Jag har inte gjort den där uppdateringen på iphone som gör att meddelanderutorna blir blå. Jag vågar inte. Om jag är sist i världen med att inte ha gjort den? Ja, antagligen.

 

 

Seså, anta den här utmaningen ni också. Och så länkar ni eran blogg i kommentarsfältet så jag får läsa. Ja? Ja! GÖR DET NU BARA. 

Publicerat i Allmänt
#1 / / Lina:

Alltså, I´m in löööve! Hittade hit via din galet roliga kommentar hos BK och glad är jag för det. Du skriver så jäkla roligt och din humor är bara så skön!
Tittar in här fler gånger kan jag lova. Om du vill ta det som ett hot eller en komplimang är upp till dig. Jorå. Så. Att.

Svar: Vad glad jag blir, tack! Och jag väljer absolut att ta det som en komplimang ;)
Hanna

#2 / / Karro:

1 och 5 stämmer exakt in på mig med.. Sex och kiss. Bra så.

#3 / / Nomaden:

Du får ta i lite när du ska kissa och trycka ordentligt, då blir strålen rakare och kisset hamnar på marken istället för dina ben och kläder ;D

Vem pratar INTE om sex på fyllan? :O Finns det sådana människor?

Katten och råttan förstår inte jag heller, så då är vi två :)

#4 / / Victoria:

Asså hallå, jag har för mig att jag läste här någon gång att din pappa är din chef...??! I så fall känns tvån inte alls rätt!!

Svar: Haha, jag har en hel bunt med chefer. Och just den här är jag inte besläktad med alls :)
Hanna

#5 / / Amanda Simonsson:

NEJ Hanna, du är inte sist! Jag vågar inte heller, är rädd att hela telefonen går tillbaka till fabriksinställning eller något och allt försvinner!

Svar: Å va skönt att höra! :)
Hanna

#6 / / Helene:

Du e såååå KUL!!! LOVELY!! Det stora problemet (för mig) är nog att det stänker så om utomhuskiss....på skorna på benen....bläää.....

#7 / / Cilla:

Superkul! Älsk på sådana här listor. Jag har givetvis gjort min egen också!

https://entraningsbloggochlitetill.wordpress.com/2013/03/08/8-saker-ni-inte-visste-att-ni-ville-veta-om-mig/

Svar: Kul! Åh, jag hatar med offentlig nakenhet! Och sånna här människor som kastar av sig kläderna och går runt nakna hemma med? Jag vill fan inte fika hos nån som har underlivsspår i hela hemmet. Hua.
Hanna

#8 / / Sofi:

Då har jag gjort listan ;)
Du skrev om en uppdatering på iPhone, vad är det uppdatering?
Grattis i förskott!!!! Ha en bra kväll sofi

Svar: Kul att du hakade på! :) Man ska uppdatera till senaste programvaran (tror det heter så) som kom för typ 1 år sen. Den behövs för att kunna ladda ner dom flesta senaste apparna och ja, göra iphonen ett snäpp bättre. Men jag vågar inte för jag är rädd att förlora allt jag har sparat.
Hanna

#9 / / Victoria:

Jag fick lite prestationsångest av din roliga lista, men nu har jag också gjort en http://www.prinsessanpaarten.se/atta-saker-ni-inte-visste-om-mig/

Svar: Haha, prestationsångest behöver du absolut inte ha, din var svinbra! Skönt att höra att det inte bara är jag som är helt värdelös på att smaka av mat ;) Kul att du gjorde den!
Hanna

#10 / / Anna:

"Katten på råttan..." är i grunden en kort saga, en inte alltför trevlig sådan dock. Du kan hitta den här: http://skolaga.wordpress.com/tag/katten-pa-rattan/

Uttrycket används för att visa på hur en sak kan trigga en annan till kedjereaktioner eller hur två händelser kan höra ihop genom en gemensam länk, även om den inte alltid är så synlig.