Party night.

Det blev som förra inläggets rubrik sa - jag kunde inte sova. Och det var tyvärr inte på grund av att jag satt och stillbildade Herr Goslings magrutor hela natten. Nej, jag satt i en fåtölj i sovrummet med ett kaskadkräkandes barn i famnen istället. På en timme spydde hon 12 gånger. Jag hade föredragit magrutorna framför maginnehållet jag fick, det hade jag.

Jag vet inte hur man handskas med spysjuka barn. Vart gör man av dom? Hur får man dom att sluta? Hur gör man för att inte själv börja gråta när man håller den kväljande lilla kroppen över en hink?

Min lilla, lilla fisunge. Eller ja, spyunge.

Jag är jättekänslig vad gäller kräks. Jag var säker på att den gången Pellan nu får magsjuka kommer jag spy av bara farten. Men icke! Jag blev nån jävla superwoman mitt i all röra av magsaft. Jag pussade henne tillochmed på ställen som jag precis torkat bort maginnehåll ifrån. Jag blev spydd rakt på men gick bara och tvättade av mig, bytte kläder och gav mig in i festen igen.

...

Plats för spontan-applåd.

...

Ja alltså, Martin fick ju ta torka upp det som hamnade på golvet, ta hand om sängkläder och tömma hink och sånt , men annars - superwoman.

Hoppas ni också har en fin fredag! Jag återkommer när spyorna har lagt sig något.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anette:

Usch! Tänk om de bara kunde hitta ett jäkla botemedel mot skiten!

Jag är precis lika dan, hyperventilerar av bara tanken att jag skulle vara själv hemma med spysjuka ungar. Men det är som du säger, man fixar det. (Fast är jag hemma själv, slänger jag ut lakan och dyligt i garaget så får Henke ta det när han kommer hem ;) ) Hoppas ni klarar er, ät vitpepparkorn och skölj ner med whiskey! Handsprit oxå för sjutton, glöm inte handspriten!! Alltså skölj inte ner med handspriten ;)

#2 / / Everlasting:

Åh stackars lilla unge! Men det måste göra livet lite lättare när man har en sådan stålkvinna till mor. Jag hoppas hon mår bättre nu och att resten av familjen slipper sjukan.

#3 / / Amanda Simonsson:

Stackars lilla Pellan!! Hoppas hon blir bättre kvickt! Och hoppas ni slipper det! Krya-på-dig-kram från Alfred till Pellan.

#4 / / Anonym:

Äh, det spelar ingen roll vad man gör, det kommer ändå. Jag har provat allt; druckit handsprit, tvättat händerna med whiskey, stoppat upp vitpepparkorn tamefan överallt. Det är bara att vänta ut skiten, möjligen dödshota dom andra störda föräldrarna på förskolan som skickar iväg sjuk-ungar. Det kan funka. Lite dålig stämning i kapprummet eventuellt men det är nog värt det.

#5 / / Malin:

Å fy magsjuka är banne mig de värsta jag vet. Stackarn hoppas ni andra slipper de, men det är ju ganska stor chans att martin tagit med de och smittar hela handbollslaget. Kul bussresa hem de får då ;)