5 åsikter om gårdagens Debatt.

1. Kissie kanske klarade sig helskinnad ur diskussionen men hur ser flickebarnet ut? Varför vill man ha läppar så stora att man inte når att slicka sig runt munnen?

2. Varför skrek ingen mitt i Big Brother-diskussionen: "Det handlar ju om vuxna människor som SJÄLVA har valt att utsätta sig för detta. Myndiga vuxna människor som har ansvar för sig själva."? Jag skrek det hemma i soffan - oklart om det hördes till Göteborg.

3. Linda Rosing Thelenius - FAR ÅT HELVETE. 

4. Elaine, retorik-nåntingen-tjejen, var väl ändå en himla vettig människa? Henne skulle jag vilja ha på nått slags ljudband. Vilken behaglig röst! 

5. Hon med grön-glittrig ögonskugga. Hon var med i Kvällsöppet med Ekdahl häromkvällen och hon är en av många som får mig att känna avsky mot feminister. SLUTA SKYLLA ALLT PÅ MÄN!

(Andra som får mig känna avsky mot feminister: Hon som gick ut och klagade på att ytterligare en man blev programledare för Allsång (Månsson Colt?). SKA VI INTE VÄLJA DEN MEST LÄMPADE ISTÄLLER FÖR NÅN MED MUFF BARA FÖR ATT DET STATISTISKT SETT VORE DAGS FÖR NÅN MED MUFF??)

Det var allt.

Nu måste jag sätta mig ner, andas och trycka upp Caps Lock-knappen.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Systers särbo:

Efter kvällsöppet när det va debatt om den nya trenden Hemma-mammor så hade jag lust att kräkas på alla jäkla hycklar-feminister!! Kommer inte läsa en bokjävel av Katerina Janouch till i hela mitt liiiv! Jag blir tokig! Jag ska fan provocera genom att klä mig i rödtigt förkläde å ha en scarf på huvudet å ständigt vara reda att baka genom att bära runt på en brödkavel för jämnan när jag är hemma med mina barn.. Brödkaveln kan ju även fylla fler funktioner om nu ungarna eller karl inte sköter sig som dom ska! Smack!

#2 / / Anonym:

Problemet är att det ofta finns nån med "muff" (fitta om jag får säga det själv) som ÄR lika lämpad. Varför skulle det inte göra det?

Hon med grönglittrig ögonskugga, brukar hon säga något vettigt alls? Brukar hon verkligen uttrycka sig i feministfrågor? Jag måste ha missat det totalt.

#3 / / Hanna:

Maria: Väl rutet!



Tina: Exakt det jag menade... fast tvärtom (?). "Det finns nån med fitta som är lika lämpad". kan vara den värsta meningen jag vet. Varför ska vi bry oss om könet överhuvudtaget?

"Vi har hittat en som passar ypperligt för jobbet men det är bäst vi kollar vidare efter en tjej, för jämställdhetens skull." Det jobbet skulle jag aldrig vilja ha! Åt helvete att det ska vara lika många kvinnor som män på chefsposter - det ska vara lika stor kompetens hos alla och sen kvittar det.



Oj, det verkar som att jag blir väldigt upprörd av sånt här :)

#4 / / Linnéa:

Jag håller med Hanna! Den som är bäst lämpad för ett jobb ska självklart ha det, sen spelar det kvitta om det är en kvinna eller en man.

#5 / / ekfan:

Word! Kompetensen ska styra - inte könet!