Vilken kille!

Papa Dee.
Ska vi diskutera Papa Dee lite innan vi går och lägger oss?

Papa Dee slog sin brud med ett blockljus i huvudet och drog henne i håret en kväll för ett tag sen, det har ni läst om va? För det fick han sitta i fängelse i 3 veckor. Det är ju aldrig kul, att hamna i fängelse.
Man ska vara glad att man är i Sverige, tänkte jag, här är ju fängelset lite som en weekend borta, några dagar på semester där staketet är lite högre än vanligt bara.
 
Men för Papa Dee var det inte nån semester, för Papa var det ett rent helvete. I en exklusiv intervju berättar han exakt hur hemsk den här tiden va för honom. Och jag lider med Papa när jag läser, det gör jag.
Vet ni att han inte köpte godis från godisvagnen en enda helg? Inte nån av dom 3 helgerna han va där köpte han nått. Han låg på sin säng, hörde godisvakten ropa "Hääär va det godis, Häär va det godis!"  men han bet i kudden och stod emot.
Papa Dee hade bestämt sig för att kämpa. Han gjorde armhävningar varje dag, läste 40 böcker och yogade. Han utnyttjade varken Tv-rummet, data-rummet, nintendoWii-rummet eller kuddrummet. Han tänkte att ska jag klara det här måste jag bara fokusera på att överleva. Och han fokuserade. Han kämpade.

Men efter två veckor börjar hoppet att svika honom. Ska jag klara 1 vecka till? tänker Papa Dee. Kommer jag överleva 7 dagar till?

Men då händer det nått, ett nytt hopp tänds och jag citerar Papa: "efter två veckor fick jag in ett kort på min fru, hon hade lyckats smuggla in det med en vakt, och tack vare det fotot klarade jag av tiden som var kvar!".

Papa Dee ska skriva en bok också om den här hemska tiden. Dom 3 värsta veckorna i hans liv. Skräck-veckorna.
Den tänker jag köpa. Här har vi en kille som har klarat en prövning olikt nån annan.
Han har suttit i svenskt fängelse i 3 veckor.

Publicerat i Allmänt
#1 / / MalinJ:

ja herregud, stackars karljävel, att han överlevde alltså!!!!