Det är ju herregud över ett år sen vi gjorde om sist

Vi tapetserade om matrummet igår!
 
Vi skulle ha gjort det i helgen men så råkade jag beställa rullarna så dom kom hem igår och då tänkte jag att det var lika bra att köra igång. "Det tar bara nån timme! Så kan vi äta lite ostbricka och titta på finalen av Alla mot Alla sen" sa jag till Martin och det var vad man kallar en "lite för tidsoptimistisk gissning".
 
Klockan 1:00 i natt var vi klara. Men då hann jag även med att färga Ellys hår lila. För det hade jag tydligen lovat att göra den här veckan. Och jag bara "Skulle vi kunna ta det imorgon eller på lördag eftersom jag står här mitt i limmandet och nej? Inte det?" och hon tittade tårögd på mig och bara "Nej, jag vill idag så jag kan få visa i skolan imorgon och du lovade faktiskt" och jag bara "Jamen, blöt håret då så skyndar vi oss" och hon bara "Herregud, jag var helt säker på att du ALDRIG skulle gå med på det?" och det hade jag ju såklart inte gjort om jag hade vetat att jag kunde kommit undan så lätt. Fan också.
 
Men det blev jättefint. Både håret och tapeterna.
Imorgon ska det bli sol så då ska jag fota och visa bilder. Det blir kul! 

Publicerat i Allmänt