Det är söndag. Det är dags för söndagspunkterna!

- Jag har varit hos en läkare nu.
 
- Kanske den trevligaste läkaren jag nånsin mött. Hon kändes så uppriktigt omtänksam och kunnig att jag ville lägga in hennes nummer på snabbuppringning och för alltid känna att hon bara fanns en knapptryckning bort.
 
- Det verkar inte röra sig om nån dödscancer i alla fall. Herregud, vilken tur. Är det nått jag inte vill så är det att dö.
 
- Men hon hittade en urinvägsinfektion, ett väldigt lågt blodtryck och nått slags utmattningsymptom. Och så tog hon hälften av blodet i mitt blodomlopp och skickade iväg för vidare undersökning.
 
- Och en mugg urin.
 
- Vi har bytt toadörr och lagt golvet klart uppe idag!
 
- Om man med vi menar pappa, farfar och Martin. Jag sköter mest marktjänsten, jag. Ser till att dom får fika och mat och vaktar barnen och så - sen tar jag vid med spacklande, laserande, målande och tapetserande när alla har gått hem.
 
- På fredag ska Martin och jag åka bort. Han fick det av mig i julklapp och det ska bli så himla skönt att åka iväg bara vi två.
 
- Vart vi ska? Vad vi ska göra? LÖS DEN HÄR KLURINGEN SÅ VET NI.
 
- Jag vet. Jag borde få jobb i På Spåret-redaktionen.
 
- Nu ska jag gå och ta på mig pyjamasen.
 
- Och kanske stannar jag till lite i hallen däruppe och njuter av min färdiglaserade plywood.
 
 - Sitt inte uppe för länge nu, det är en dag imorgon också.
Publicerat i Allmänt