Natten på hotellet.

- Jag gick och la mig ganska tidigt på fredagen, ville vara pigg och utvilad till loppet.
 
- Eller ja, Lina tyckte att vi skulle gå och lägga oss tidigt så vi var pigga och utvilade till loppet, och hon är ju storasyster och storasystrar lyder man.
 
- Inte ens mobilen fick jag titta på. "DET LYSER FÖR STARKT I MINA ÖGON" skrek hon. Och då ska ni veta att vi låg i varsit hörn av hotellrummet? Så sjukt känsliga ögon.
 
- Men jag la snällt ner telefonen och somnade gott i den mjuka hotellsängen.
 
- Tills dörren plötsligt rycktes upp vid 03:58 och en skäggig man klev in i vårat rum.
 
- Så himla oväntat. Och otäckt!
 
- "UT HÄRIFRÅN NU" skrek vi unisont. "Jag vill låna toaletten" svarade han. "UUUUT" skrek vi.
 
- Och han backade ut igen. Som tur var.
 
- "HERREGUD, hur kom han in?! Och tänk om han inte hade gått. Om han bara hade stängt bakom sig och gått in?? Han kunde ju ha varit en jävla mördare" sa jag.
 
-"Jag trodde det var Jesus" sa Lina som tyckte att ljuset från hotellkorridoren hade lyst upp som en gloria bakom honom.
 
- Och mitt i våran överläggning börjar Jesus/mördaren rycka i dörren igen. Och när vi inte öppnar går han bananas och skriker och slår på alla dörrar i hela korridoren och jag ringer ner till receptionen och ber dom komma upp och kolla vad som händer.
 
- Efter att vi har sett dom omhänderta det som visade sig vara en väldigt överförfriskad och vilse norrman så somnar vi om.
 
- På morgonen vid frukosten möter vi upp dom andra tjejerna och diskuterar händelsen och Linnea bara "När han bankade på våran dörr sprang Malin och låste in sig på toan och lämnade mig kvar att dö utanför! När hon tillslut släppte in mig ringde vi polisen - vi tänkte att han kanske hade eliminerat dom i receptionen, snott alla nyckelkort och sen kommit upp hit för att mörda oss!".
 
- Vi är väldigt realistiska i våra tankebanor, mina tjejkompisar och jag. Det måste man ändå ge oss.
 
Här låg vi och sov i godan ro när den okända mannen klampade in. Hur mitt mobilljus kunde störa Linas sömn när vi låg såhär långt ifrån varann + vända åt olika håll - det vet jag inte. 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Jenny:

Men..hade ni inte låst dörren? Brukar det inte vara ngn typ nyckelkort för att komma in på rummet? Alla dessa frågor. Men jag är imponerad av ert mod, jag hade dött. Helt säkert! Dörrklockan ringde klockan åtta en kväll när vi satt och kollade på säsong tre av Hannibal. Jag grävde in mina naglar i min makes träningsvärkande lår och tvingade honom gå upp och titta efter "vem det är som ringer mitt i natten". Ja, vi är småbarnsföräldrar så när barnen har somnat, tja då är det natt..

Svar: Det var nått fel på dörren så den stängdes tydligen inte helt - vilket gjorde att den heller inte låstes. Ja, jag hann och tänka många mörka mördartankar på den korta tid han var i rummet ;)
Hanna

#2 / / Rebecka:

Jag har hört så mycket om hur duktig du är på att skriva, formulera dig och hur oerhört rolig du är! När jag nu för första gången är inne på din blogg, ligger här i sängen plötsligt helt klarvaken och försöker dämpa mitt höga skratt samtidigt som jag torkar tårarna som rinner pga av skrattsalva, kan jag inget annat än hålla med alla andra! Förstår att känslan va mindre rolig men Jesus/mördaren=sjukt kul😂! Nä nu ska jag scrolla vidare!

#3 / / Rebecka:

Jag har hört så mycket om hur duktig du är på att skriva, formulera dig och hur oerhört rolig du är! När jag nu för första gången är inne på din blogg, ligger här i sängen plötsligt helt klarvaken och försöker dämpa mitt höga skratt samtidigt som jag torkar tårarna som rinner pga av skrattsalva, kan jag inget annat än hålla med alla andra! Förstår att känslan va mindre rolig men Jesus/mördaren=sjukt kul😂! Nä nu ska jag scrolla vidare!

Svar: Men ÅH vad glad jag blir! Tack! 😘
Hanna