Söndagslistan!

- Det är fars dag idag.  
 
- Ni tror mig inte? Kolla almanackan då ska ni få se.
 
- Herregud, varför skulle jag ljuga om en sån sak? Jag kanske säger till barnen att jag bara äter godis på lördagar och till Martin att jag har huvudvärk och måste sova när jag egentligen inte har det - men när det kommer högtider och datum, då ljuger jag fan aldrig. 
 
- Jag har verkligen haft tur när det kommer till pappor, det måste jag säga. Min egen pappa är ju helt fantastisk och har alltid varit min klippa i livet och mina ungars pappa är en jäkla superdad. Kärleksfull, smart, påhittig, rolig och snygg i rosa hårband.
 
 
- Min lillebror har varit hemma i helgen!
 
-Jag har inte träffat honom på typ ett halvår eftersom han pluggar i Tyskland.
 
- Och när han av oklar anledning skulle sjunga "Amazing Grace" för pappa när han lämnade över vår farsdag-present och klämde i med "I´m saying Grace" istället så kände jag verkligen hur mycket jag har saknat honom.
 
- Logisk text ändå. För han sa ju Grace. I´m saying Grace.
 
- Jag har blåmärken på underarmarna.
 
 
- Inte för att Martin har tagit tag hårt och sagt till mig att skärpa mig eller så - utan för att jag har burit det där satans bordet ut och in alla gånger det skulle slipas.
 
- Om jag tycker att det är tufft med arbetsrelaterade blåmärken? JAMEN LITE DÅ.
 
- Om jag kommer ha lite nonchigt upprullad ärmar på jobbet imorgon? Ja, antagligen.
 
- Elly frågade Martin förut vilket träd som växer i USA och han bara "Va? Jag vet inte?" och hon bara "Hallonträd".
 
- Jag vet inte vart hon har fått den faktan ifrån. Är inte hallon en buske?

Inte trovärdig källa.

- Nehe. Nu ska jag hoppa i mysbyxorna och göra mig beredd för Bron.

- Hej så länge. 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Underbar uppdatering!!! 😂