Årsresumé 2015.

Nu har 2015 snart nått sitt slut och hur firar man det bäst? "Genom att ha en stor fest och bjuda på en massa champagne och raketsmällar" kanske ni tänker nu - men jag har nått ÄNNU roligare på gång. Javisst, vettni! Det har nämligen blivit dags för den årliga resumén, där ni under min vägledning får vandra tillbaka längst minnenas allé. Kul ju! Jamen, varsågoda då:
 
Mitt 2015 - en tillbakablick i bild och text.
 
 
JANUARI
 
 
Jag tog personligt rekord i tidigaste selfien nånsin tagen, min lillebror hade flyguppvisning i Linköping och blev sur när jag kallade hans prestigefyllda Guldvingar för brosch. Herregud, min mormor bar alltid brosch - jag känner väl igen en när jag ser den.
 
 
FEBRUARI
 
Pellan hade solglasögon vid matbordet och tyckte min köttfärsås var mindre god. Som om jag bryr mig om matkritik från nån som tycker att kokt potatis utan sås är det godaste som finns.
 
 
MARS
 
Jag fyllde år och firade min födelsedag ensam på trappan medan magsjukan från helvetet pågick inne i huset. Det var kräks och bajs överallt. Ser ni kladdet på min tröjärm där? Bara Gud vet vad det är för nått. 
 
 
APRIL
 
 
Min lilla bebis fyllde 1 år och mina stora bebis började bemästra konsten att ta selfies. Med betoning på "började". Det finns fortfarande en hel del kvar att jobba med här. 
 
 
MAJ
 
 
 
Jag trodde jag hade loppor i sängen men det var tydligen eksem. Sen tog jag en spegelselfie med mina möhippetjejer i Norrköping och var hos Klipp-Malin och provade bröllopsfrisyr. Den här valde vi inte.
 
 
JUNI
 
 
Jag hade det stökigt i sovrummet och provade min bröllopsklänning för första gången. Och sen gifte jag mig. Antagligen den bästa dagen i mitt liv, även om jag fortfarande inte vant mig vid efternamnsbytet.
 
 
JULI
 
Jag hade semester ensam med barnen och hängde i stugan och det ser kanske härligt ut på bilden och så - men sen skulle den lilla också gå på muren och det kan man ju tycka är roligt TILLS MAN HAR GÅTT FRAM OCH TILLBAKA 18 MILJONER GÅNGER UTAN PAUS.
 
 
AUGUSTI
 
Siri lärde sig säga kex och såg ut som hon bott i en husvagn på GEKÅS-camping en längre tid. Men det hade hon inte. Hon är knappt två år, jag låter inte henne sova borta hursomhelst.
 
 
SEPTEMBER
 
 
 
Vi tapetserade på Siris rum och insåg att tapeten var skrämmande lik vårat toapapper och sen åkte vi till Mallorca på semester. Jag bad Martin fota mig och barnen och det gjorde han. Kul att ha som minne i fotoalbumen sen.
 
 
OKTOBER
 
 
Jag drack Kopparbergs sorbet cider och läste nya Grey boken. Inte samtidigt dock. Det finns ju roligare saker att göra när man är full än att läsa en bok?
 
 
NOVEMBER
 
 
Jag renoverade vårt köksbord och fick tuffa blåmärken på armarna när jag bar det ut och in mellan slipningarna. Men trots att jag hade upprullade tröjor och tryckte det hårdaste jag kunde på blemmorna så dom skulle synas bättre så verkade INGEN lägga märke till dom? Kanske den sämsta skadan jag haft sen eksemen där i maj.
 
 
DECEMBER
 
Och ja, nu är året snart slut. Ett av dom finaste i mitt liv.
Hänger ni med in i nästa med? Det gör ni väl? Ja?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Härlig läsning! Du är suverän med ord!👍

Svar: Tack! Och gott nytt år! :)
Hanna

#2 / / Per Penning:

Det här är väl en tjejblogg men din humor passar mitt lynne. Så jag kan inte låta bli att läsa och skratta. :)

Gott slut!! Och gott nytt.

Svar: Den här bloggen är ej könsbestämd så du behöver inte låta bli att läsa ;) Gott Nytt År på dig med!
Hanna

#3 / / Anonym:

Klart jag följer med!

#4 / / Anonym:

Självklart fortsätter vi att följa dig! Du brukar stå för dagens garv...och det vill man ju inte vara utan, det förstår ju vem som helst.