Måtte hon aldrig nånsin ha lov igen.

Pellan bestämde sig för att bjuda mormor, morfar och farfar på fika imorgon. Spökfika. Och ja, eftersom vi har haft höstlov den här veckan och LITE FÖR MYCKET TID ATT FYLLA så gick vi all in på pysslet och gjorde både bordsplaceringar och inbjudningskort.


Nej, det är inte löss vi har målat nere i hörnet, det är spindlar. Herregud, det ser väl alla. 

Agerar brevbärare. Ganska värdelös sådan eftersom hon inte når upp till brevlådor och måste bli buren av en assistent. 

Fladdermöss tillverkade av toarullar.
Ja, vi har fått kissa en massa extra-skvättar för att få ihop till alla dom här.


Gästernas namn skrivna på guldpapper.

Sen klistrade vi dom fladdermusens rygg som bordsplaceringar. Man vill ju undvika allt tjafs som medföljer när folk ska välja plats själva.

Fint va?

Nu ska vi baka spökmuffins och spindelkakor med och sen ska jag vila i 12 dagar pga av kreativ utbrändhet.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Lill:

De finaste fladdermöss jag sett :)

#2 / / Sandra:

Om du inte blir "årets Mama" nu så vet jag inte vad det är med den där juryn :)

#3 / / Sara:

Full av beundran! Tänker på mina stackars barn där mamman inte orkar pyssla längre. Eller ja jag hoppas att de två första minns att mamma minsann pysslade mycket men värre är det nog med trean. Han kommer inte tro sina storasystrar när de berättar om den pyssliga eran......

Ni måste haft en toppenfika!!!