Saker jag har gjort istället för att blogga:

Tagit ut stora ungen på cykeltur och satt blommor på mormor Sivs grav.

Hängt på altanen. Som faktiskt börjar komma i ordning nu.
 
Insett att pinnstolar inte alls är skönt att sitta på och åkt till IKEA och shoppat nya av rottingtypen. Och det där med att altanen börjar komma i ordning - väggen där i bakgrunden ska snart isoleras och brädkläs.  
 
 Tejpat igen Pellans mun eftersom HON TJATAR HELA TIDEN.
 
 Rensat bort alla höstblommor och planterat nya.
 
Samt pillat bort allt satans ogräs som envisas med att växa mellan plattor och i dekorstenen. "VI HAR JU FÖR HELVETE LAGT MARKDUK ÖVERALLT FÖR ATT SLIPPA SKITEN!!" ville jag skrika rakt ut, men det gjorde jag inte för det var massa grannar ute och jag vill inte att dom ska se mig som en sinnessjuk person.
 
Försökt konversera med min yngsta avkomma och fått känslan av att hon inte förstod nått av det jag sa.
 

Hittat den här flaskan på ICA och blivit helt upprymd av att det finns nått som heter KLORIN POWER MOUSSE.
 
Köpt mig en flaska KLORIN POWER MOUSSE samt använt den på alla ställen som tål att städas med KLORIN POWER MOUSSE.
 
Sett ner på ytor som inte tål KLORIN POWER MOUSSE och tänkt att dom är riktiga mes-ytor.
 
Och ja, sen har jag mest bara njutit av att vara tvåbarnsmorsa.
 
 
Ja, det var väl det.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Veronica:

Vad mysigt =)

#2 / / Linda:

Jag HATAR att rensa ogräs. Men det blev mycket roligare sedan jag fick ett trädgårdstips av en trevlig brandman - köp en liten handbrännare på Clas Olsson och elda bort skiten. Effektivt!

#3 / / stina:

Jag hällde ättika mellan plattorna förra sommaren och det växte inte nå mer då men nu har det börjat växa nytt igen.
Haha jag ska tejpa igen tjatmunnen på min lillkille nästa gång jag hört tillräckligt. Tjat och 1000 frågor verkar vara temat den här våren.

#4 / / Hanna:

Men har ju sneglat på den flaskan länge nu. Är den så mirakulös som det känns?

Svar: Den funkar bra tycker jag. Men framförallt älskar jag klorindoft och det levererade den! ;)
Hanna

#5 / / Amelie :

Det var så länge sedan du bloggade så jag började undra om du råkat bli nedgrävd under den där studsmattan... ;-)

#6 / / Denise:

Ååååå så fint ni har det, å vilka fina "ongar" ni tillverkat!!!

#7 / / Anna:

Måste fråga en som verkar vara proffs på Alv! Betalar man för barnet när hen fyllt 2 eller är det först när de fyllt 3?

Svar: Först när dom har fyllt tre :) Eller ja, Pellan fyller i juli och vi behövde inte betala det året.
Hanna

#8 / / Anna:

Gött!