Din jacka är INTE HELLER SÅ SNYGG.

För ett tag sen köpte jag mig en ny jacka. En lite finare, dyrare ullkappa från Zara. Eller ja, nu vet jag ju inte säkert om det är en ullkappa, det kan lika gärna vara typ fleece eller manchesterkappa. Jag vet inte skillnaden, jag är ingen tygexpert. 
 
Hursomhelst.
 
Härom morgonen tog jag i alla fall på mig den här fina kappan i obestämt tyg och öppnade ytterdörren för att åka till dagis med Pellan.
 
Men hon var inte först ut som hon brukar, utan stod kvar på hallmattan och tittade förvånat på mig.
 
Och jag bara "Vad är det? Ska du inte följa med till dagis? Vi måste skynda oss om vi ska hinna!"
 
Och hon bara "Men mamma, du kan väl inte ha morgonrock på dig när vi åker?"
 
Och jag bara "Det här är ingen morgonrock. Det är mammas nya jacka. Är den inte fin?"
 
Och hon bara "Det är en morgonrock mamma. Jag ser det."
 
Och jag bara... gav upp den diskussionen eftersom det inte är nån idé att argumentera med NÅN SOM UPPENBARLIGEN INTE KAN NÅTT OM FASHION. 
 
Bör ej uttala sig om mode.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Nomaden:

Haha ;D Får vi se jackan då? Så kan vi agera domare ;)

Svar: Det är klart jag ska visa morgonrocken! Martin har lovat att ställa upp som fotograf imorgon :)
Hanna

#2 / / Fiat:

Jag vill också se jackan! Gillar morgonrocksfeeling. Samt: dör så gullig!

#3 / / Emma :

Hahaha, barn är för härliga med sina kommentarer :D

#4 / / Maria f:

Ha,ha.... Jag dör va du är rolig!:)

#5 / / Anonym:

Alltså ungen!! :')))