Remember this?

Ni som har hängt ihop med mig ett tag - kommer ni ihåg det här?
 
Jag gick igenom min iphone nyss och insåg att jag har tagit kort på samma unge alla dagar den här veckan med - fast 3 år senare! Så nu tänker jag att vi kör en favorit-i-repris. Ja? Ja!
 
Jamen, varsågoda då, Veckans outfit:
 
Dag 1. Midsommar-outfiten.
Pellan bestämde sig för att tröjan var en klänningen och skulle prompt BARA ha den och skorna. Jag fick styra upp situationen genom att förklara att lagen säger att man inte få gå Ankeborg ute bland folk på midsommar.
 
Dag 2. Pool-outfiten.
Har ni sett badklädersutbudet för 3-åringar? HERREGUD. Man får välja mellan rosa glitterbaddräkter eller Blixten McQueen-brallor. Eller volangbikinisar - eftersom små barn ju oftast har väldigt stora brön att fånga upp i en bikiniöverdel.
 
Denna fina hittade vi i alla fall på Rackarungar i Båstad.
 
"Ta ett kort på röva med!" skrek Pellan när jag var på väg in. Och då gjorde jag det. Jag vill ju inte att hon ska växa upp med känslan av att hennes framsida är mer värd än baksidan.
 
Lägg märke till bonusröven i bakgrunden.
 
Dag 3. Snäckplockar-outfiten.
Eller ja, det var en blandning av snäckor, sand, alger och fågelbajs i den där påsen när vi kom hem. Det blir ju lätt så när man tröttnar på finplockandet och bara kastar i en näve på måfå.
 
Dag 4. Stads-outfiten.
Vi åkte in till Halmstad och hängde lite och Pellan bara "Jag vill ha tröjan runt magen som Martin har" och jag bara "Men pappa har väl aldrig tröjan sådär?" Och hon bara "Jo, det har han VISST DET!".
 
Det har du väl inte Martin? Om ja - SLUTA MED DET GENAST. Jag kan inte vara ihop med nån som går utanför fashionreglerna så brutalt.
 
Dag 5. Nakenchock-outfiten.
Satt blixtstilla i 7 minuter och psykade Zeke när han tuggade på sitt nya baconben endast iklädd foppatofflor. Ja, alltså Pellan var endast iklädd foppatofflor, inte Zeke. Varför skulle jag ta på hunden skor?
 
 
Dag 6. Jag-orkar-inte-vara-med-på-fler-kort-MAMMA-outfiten.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Johanna:

Haha, jag kommer ihåg! :)

#2 / / Leena:

Baddräkt från eBBE Kids. Mitt favvomärke =)

#3 / / Marielle:

Inte för att vara läskig och stalkeraktig men jag är nästan lite orolig. Antar att du har en helt fantastisk semester och inte har tid med oss but pleeease, ett livstecken vore trevligt! Kram fina du!