Aaaallsång.

På tisdag ska jag till Stockholm för att gå på Allsång. Träffa Måns och så. Shoppa lite. Bo på hotell. Ligga en massa (obligatoriskt om man är iväg utan barn (vare sig man är sugen eller inte måste man ligga, det står tydligen i nån lag nånstans. Det säger Martin i alla fall?))
 
Vi ska dit med Martins broes and their hoes och barnet ska sova hos sin farmor för första gången. Om jag är orolig? Ja, det kan man säga. Jag är orolig för att Svärmor Bibbi ska bli ihjältjatad av min avkomma och bara ligga ihopfallen i en död hög när vi kommer hem. Totalt uttorkad i hörselgångarna.
 
Vad gäller Pellan däremot är jag inte ett dugg orolig. Hon kommer garanterat bli bortskämd och uppassad på och skrika "KOM INTE HIIIT" som hon gjorde sist vi skulle hämta henne efter att hon hade sovit hos min mamma och pappa. Man känner sig innerligt älskad och uppskattad som förälder då, det gör man verkligen.
 
Men det är på tisdag, det. Nu är det söndag och jag ska äta upp den lilla hembakta kakan jag har börjat gnaga på.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Samma när jag hämtade Lasse hos farfar i fredags efetr jobbet. Han gömde sig bakom soffan och vrålade NEEEEEEEEEEEEEEEEJ VILL INTE HEEEEEEEEEM tills jag sa att vi skulle åka till moster Sanna och kusinerna. Innerligt älskad och uppskattad vare ja.

Svar: Lite gråt av saknad borde man fan få kräva som förälder.
Hanna Stenbäck

#2 / / Bubbel:

Ha ha, ja ungar - de små otacksamma liven, vad ska man säga..

Hoppas ni får en trevlig tur till stan, bered er på att få armbåga er fram bland turistströmmarna! :)

#3 / / Anonym:

fint! Ha de gött! :)