Jag grät en stolthetstår.

Den 19 december fick jag ett sms från lillebror där det stod: "Jahopp. Då ska man åka till Tyskland i femton månader och lära sig flyga en Blackhawk ;)"
 
Och jag svarade: "Kom du in!?"
 
Och han svarade att ja, det hade han gjort. Han hade kommit in. Han har alltså blivit antagen till Försvarsmaktens Helikopterpilotskola (oklart om det heter så. Jag vet inte, jag freebasade lite bara). Hursomhelst så ska han bli helikopterpilot. Om jag är oklädsamt stolt över honom? Ja, det skulle man kunna säga.
 
Andra saker jag är: Svinrädd för att han ska dö. Ni vet filmen "Blackhawk down"? Det där downet på slutet betyder att det störtas och att det dör folk och så. Det känns inte särskilt tryggt, det gör det inte. Ska jag nu ha en lillebror vill jag ju helst ha honom levande. Men bortsett från det: väldigt stolt. Och imponerad.
 
Exempel på hur andra sms-konversationer mellan oss kan se ut:
  
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Lisa:

Jag håller med, imponerande! Hälsa honom grattis ;-)

#2 / / Bubbel:

Åh - vilken duktig lillebror du har, förstår att du är stolt, ni borde sträcka på er lite extra båda två!