Vi måste reda ut nått.

Min blogg, den är lite som kisset i duschen, ja fast utan den lite fräna lukten och skuldkänslorna man får när vattnet färgas gult. Den förnekas.

Ja, jo. Så är det.
Kommenterar ni så gör ni det anonymt, under fejkat namn eller via sms. Allra helst kommenterar ni inte alls. Och jag undrar vad det beror på. Det ger mig huvudbry, som man säger i mer bildade sammanhang.

Och jag har tänkt mycket på er idag. Vilka ni är som läser. Delat in er i kategorier, dragit linjer, tuggat på pennan och lagt pannan i veck. Inte så smickrande men nödvändigt.
Jag kom inte fram till mycket, det gjorde jag inte. 

Så, hjälp mig. Anonymt såklart, fegisar. Vilken kategori tillhör du?

Nära vän.
Vän till en vän.
Bloggvän. (Vi som bloggar från samma ort och kommentarstöttar varann sådär onaturligt härligt.)
Familj.
Min mamma har tvingat dig att läsa.
Du retar dig som faan på mig (jag är en sån man retar sig på, det säger Purra).
Håller koll på Pata (jag vet att ni finns).
Vän till Martin.
Känner inte mig men hamnat här av en oturlig händelse.


Så, minst 200 kommentarer förväntar jag mig på det här inlägget.
Publicerat i Allmänt
#1 / / J:

Den sistnämnda! Från Kristianstad. Turlig händelse. Fortsätt! Korta meningar!

#2 / / M:

Stallkompis fast egentligen var det väl mest storasyster som var där på min tid:0)

#3 / / L:

Först retade jag mig men nu läser jag mest för att du är rolig

#4 / / F:

Hamnat här av en turlig(obs!) händelse och känner dig inte.

#5 / / malin:

hamnade här av någon anledning och blev fast. Har aldrig kommenterat innan men någon gång ska ju bli den första.

Du är iallafall sjukrolig och man garvar varje gång man läser dina inlägg.

Kram malin

#6 / / A:

vän till en vän :)

#7 / / Sanna:

Vi har väl gemensamma vänner/bekanta. Folkesson är efternamnet i alla fall. :)

Första gången jag läste din blogg va nog genom Mickans blogg, sen fortsatte jag för du skriver så sjukt bra och roligt! Fortsätt så. :)

#8 / / Amanda:

Känner inte dig men hamnat här av en oturlig händelse. Läste en kommentar på Egoinas blogg där någon tipsade om din blogg och jag blev fast.

#9 / / Vic:

Jävligt nära vän.

#10 / / EgoElin:

Jag är Elin =)

#11 / / Anonym:

Ja va ska man kalla mig?

Besatt? Möjligen.

#12 / / Eva:

sista alternativet :P

#13 / / Själsfrände:

Det borde kvalificera sig högt upp på listan över anledningar till att man läser? =)

#14 / / Mickan:

Ja, jag vet inte vad vi är riktigt. Bekanta? Vän till en vän? Gått på samma skola? Bloggvänner? You pick=)



Ang. kommentaren hos Egoina, det var jag som tipsade! Som sagt, har ju lovat att hjälpa dig bli kändis;)

#15 / / Anonym:

JA du det kan man undra.... man kan tro att din mamma har tvingat mej :),men så är inte fallet.

Hon har nog koll ändå!!! :)

Jag älskar din humor och sen är det väl för att jag själv fick vara med i ett avsnitt :)

Tjänster och gentjänster kan man oxå säga att det gjorde att jag halkade in på denna site.

Garvar och funderar, sällan kommenterar ,men läser gör jag.niSSes mamma

#16 / / Amanda:

Ja du, av alternativen så är det kanske vän till en vän? Sambos som tränar handboll och pratar skit, bekanta, hälsar på varandra i förbifarten? ;)

#17 / / Ida:

jag kom också hit via egoinas kommentarer. från Jönköping som tycker du är klockren! men vi känner inte varann. :)

#18 / / Emelie:

Känner inte dig men hamnat här för att en kompis tycker du skriver så roligt å jag håller med.

Du skriver på ett sätt som är roligt att läsa och "leker" med formuleringar och ord. Man blir glad helt enkel ;)

#19 / / Road:

Vän till en bekant. Kund. Läser varje dag. Blir sur när den inte är uppdaterad. Skrattar högt. Gillar det självironiska, personliga och även inredning! Keep on going!

#20 / / Leni:

JAAAA! Jag blev kommentar nummer tjugi, jag som blev tjugi i veckan med ;) vilket sammanträffande!

#21 / / Linda:

Jag sällar mig till gruppen - tvingade. Din mamma du vet......... !!!!!!!!!!!!

#22 / / Saga:

Hmm, hittade också hit genom Egoinas blogg. Tror jag. Men inte genom någon som tipsade utan någon som klagade över den, vill jag minnas? Minns jag fel? Jajaja. Jag klagar i alla fall inte, du skriver bra & roligt och det faller jag för :')

#23 / / Kommentar 23:

Blev tipsad från Vic när ni var här på Rix FM. Blev ingen trogen läsare då, men nu för kanske ett halvår sen trillade jag in igen! Och tusan vad jag trivs :) Tittar in ibland flera gånger om dagen, ibland bara någon gång i veckan.. Men skarattar alltid högt! Go Hanna!

//Isabella

#24 / / ronja:

Känner inte mig men hamnat här av en oturlig händelse





hahahah den kategorin, men det behövde inte betyda ngt dåligt ju xd

#25 / / A:

Före detta klasskompis.

#26 / / J:

Trillat in på ett bananaskal och din humor har fått mig att stanna kvar!

#27 / / Anette:

det är nog vän till en vän skulle jag tro... =) om du ens vet vem jag är... :P men läser din blogg, det gör jag =)

#28 / / Elin:

Hej! Hamnade också här genom en av Egoinas kommentarer och har fortsatt läsa... Så (o)turlig händelse stämmer väl bäst in.