Tål ej minusgrader

Kan man vara allergisk mot kyla? Ja va? Kan man vara allergisk mot lite grönt gräs borde man fasen kunna vara allergisk mot dödlig köld? Idag har jag alltså jobbat inomhus hela dagen, haft sticketröja och varma sockor och ändå hackat tänder så mycket att jag fick träningsvärk i käken.
 
Tog precis en lång dusch i ett försök att tina upp. Eller ja, det blev mer nån slags kombinerad dusch och bad eftersom vi har nått stopp i avloppet som gör att inte vattnet rinner ner ordentligt. Och det var ju mysigt i början att stå där och doppar fötterna och plaska och ett tag övervägde jag att sätta mig ner för att få riktig badkarskänsla men när det började flyta upp gammalt nedspolat hår och hudavlagringar så kändes det inte lika lockande på nått sätt?
 
Kanske skulle ta att göra nått åt det där stoppet ändå.
 
Det här är en annan bild på när jag badar. Såhär stor vattenanslamling blev det inte i duschen. Och jag ropade inte in barnen och gjorde olika lyft?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Suzi:

Appselutt! Jag och fler i familjen har köldallergi. Så det finns. Men det hade du märkt 😂 Typ äta kall glass på sommaren= utslag i munnen. Dyka i kallt vatten=chock.
Åka pulka och bli kall ute= prickigkorv på hela kroppen. Kliiiiiiar satan!
Hatar snö. Hejhej

#2 / / Kamilla:

Kan tillägga att om man har sån allergi som jag har (nässelutslag) (mot nåt random som jag inte vet vad det är) så förvärras allergin av köld. Det är inte alls härligt.