Bröllopstips!

Kommer ni ihåg att jag gifte mig förra året? Klart ni gör. Jag skrev ju hundra inlägg om det där bröllopet. Men nu tänkte jag, i och med att det snart är bröllopssäsong igen, ge mina allra bästa tips till er som också snart till altaret ska vandra. Bra va!
 
Jamen, varsågoda då:
HANNAS 10 BÄSTA BRÖLLOPSTIPS.
 
1. Anlita en professionell fotograf. Väl värt varenda tusenlapp. Hade jag fått göra om det hade jag haft med fotograf Beatrice både under förberedelserna, i kyrkan, vid minglet, på middagen och på festen.
 
2. Men inte på bröllopsnatten - herregud, dom bilderna vill man ju inte ha på nått minneskort.
 
 
3. Ha kompisar eller familjemedlemmar som kan sjunga. Annars är det dags att försöka skaffa några - för man vill inte missa att få en fin kärlekssång uppsjungen av en fin vän i kyrkan. Och nej, nån moster som är "okej på klarinett" räcker inte.
 
4. Känn en svinduktig frisör. Allting blir mycket härligare när man har en Klipp-Malin som kommer hem till en, dricker lite kaffe, pratar lite skit, lugnar ens nerver OCH gör en snygg i håret samtidigt. 
 
Hittade bara en suddig bild på när Klipp-Malins barn gör iordning mig i håret, men det är ju typ samma. 
 
5. Gift dig med nån du älskar. Visst att man kan skilja sig och så men det känns ju som en JÄKLA procedur att gå igenom.
 
6. Välj inte en festlokal som helt plötsligt kan tänkas sluta anordna bröllopsmiddagar och bli asylboende istället. Det blir man jättestressad av.
 
 
7. Ha inga småbarn. Och det kan ju vara svårt att återkalla om ni redan har producerat ett gäng - men lämna då bort dom. Inte för all framtid - men i alla fall under middagen/festen. För då vill man kunna lyssna noga på talen och äta sin mat utan att behöva tänka på att nån har bajsat eller spillt lingonsylt på sig eller så.
 
Personer man ej vill ha på fest.
 
8. Drick inte för mycket. Jag var så spänd under hela dagen så när jag väl börjar skåla så slog fyllan till direkt. Man vill inte avsluta kvällen med klänningen full av spy.
 
9. Knarka inte. Och det här gäller inte bara på bröllopsdagen. Knark är aldrig bra.
 
10. Ha en kille med liten blåsa. Ju fler gånger han går på toa - ju fler pussar får du från dom andra killarna på festen. Och pussar från andra killar ska man ta vara på, det blir ju inte så många sen när man ska leva i ett monogamt förhållande.
 
Slut på tips. Följ dom här och du är i hamn.
Publicerat i Allmänt
Taggar: bröllop
#1 / / Veronica Wallgren:

Så bra och härliga tips :)

Svar: Haha, tack :)
Hanna