Hallen.

Vi har haft farfar och pappa här hela helgen så nu är taket, gipsskivorna och plywooden på plats på övervåningen. Det blir så himla bra! Och ja, när byggubbarna tog kväll och barnen gått och lagt sig då satte Martin och jag igång med hallen nere med.
 
"Det är lika bra att göra samtidigt - så slipper vi slipdamm och skit en gång till sen" sa jag så himla positivt där på torsdagskvällen. Jag var inte lika positiv vid 0:30 när vi bara hade kommit halvvägs och allt krånglade och jävlades och FY FAN. Men det blev bra tillslut.
 
Och ursäkta för dåliga mobilbilder - men jag har inte sovit på 3 dygn, jag orkar inte ens öppna lådan den riktiga kameran ligger i.
 
Vi var klara vid 0.15 i natt och då drack vi skumpa och åt ostron som svärmor hade varit här och lämnat. Väldigt lyxigt. Men jag vet inte, det känns som att mat med samma konsistens som snor inte riktigt är min grej?
 
Muutodots.
Skruvarna man fick med var så långa att jag höll på att knuffa ner TV:n på andra sidan väggen när jag satte upp dom. Kan ha 2 ton skrot i den där handväskan och krokarna skulle inte ge vika det minsta.
 
En hylla.
 
Samma hylla fast i närbild. Om ni zoomar lite kanske ni ser OCR-numret på räkningen där till vänster i bild? Ja? Ni får gärna betala den. Tack på förhand.
 
Och slutresultatet! Josef Frank fick göra plats för Emma Von Brömssen. Jag kände att jag ville ha mer jordnära färger. Och trä! Har ju helt dille på trä just nu.
 
Plywoodväggen uppe! Jag ljuger om jag säger att farfar och pappa inte var skeptiska när dom satte upp den här jäveln. Men det kommer bli svinbra! Det känner jag på mig.
 
Snälla tyck att det blev bra. Jag orkar inte dra ner allt och börja om igen.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Lollo:

Ni har de SÅÅÅ fint 😊👌

#2 / / Therese Svensson:

Wow! Jag ser så mycket fint som jag själv hade velat ha här hemma :) Framförallt mattan. Skitsnygg.

#3 / / Jessica:

Åh vad fint! :)

#4 / / Helene:

Du behöver inte dra ner nåt! Det blev fint!! :D

#5 / / annelie:

har aldrig testat ostron vågar inte...oj vad fint det blev i hallen :D

#6 / / Carro:

Tjusigt! Vart kommer hyllan ifrån?

Svar: Ikea! :)
Hanna

#7 / / Carro:

Får jag vara jobbig och fråga vad hyllan heter, har letat på hemsidan men hittar den inte. Är exakt en sådan jag skulle vilja ha i vårat sovrum... :)

Svar: Jag tror det heter Ekby? Googla oxie ekby!
Hanna