SVINMÅNGA bilder på övervåningen.

Pappa, farfar och Martin slet som djur med att sätta lister och få ihop alla vinklar i helgen och NU ÄR ÖVERVÅNINGEN KLAR! Eller ja, vi har en platsbyggd garderob kvar att måla och sätta hyllor i men det räknas inte. 
 
Vi har ju gjort små ytrenoveringar däruppe innan, i väntan på den stora ombyggnaden - men det här är dom första bilderna jag tog på hallen efter jag hade flyttat in. Och nej, jag var kanske inte lika intresserad av fotografering på den tiden.
 
Ser ni den lille tapetbiten på räcket här nere i vänstra hörnet? Under tapet och masonit dolde sig en diarrégrön träspaljé. Exakt vad jag ville ha! Ja, spaljén alltså. Den diarrégröna färgen får man ju nog av vid magsjukaperioderna - den vill man helst inte ha i hallen. Så den målade jag vit.
 
 Sen rev vi resten. Och det sattes gips och tak och las golv och målades och TACK gode gud för mina fantastiska byggubbar. 
 
 
Och nu ser det alltså ut såhär:
 
Ni som var kritiska till plywoodväggen - visst blev det bra ändå?
 
 
 
Och åt andra hållet var det var det alltså ett rum som vi nu har gjort till två. Jag har bytt dator och hittade tyvärr ingen bra bild på hur det såg ut före så ni får hålla tillgodo med en mitt-i-rivningen-bild där Martin precis tagit ner dörren till Pellans dåvarande rum.
 
 Och samma yta ser nu ut såhär:
Det ska upp en spegel på väggen och det fattas lite tavlor. Men visst är det skillnad? Ja, det är det.
 
Här hade vi ett hörn med en massa fula rör som vi inte visste vad vi skulle göra med och min pappa bara "vi kan göra en garderob". Och så gjorde han det. Och det är den jag ska måla innan vi kan sätta för en dörr och kalla oss för HELT klara.
 
 
 
Innehållet i rummen får ni se imorgon för nu måste jag gå och ta hand om mina barn. Det skulle ju kännas tråkigt om dom svalt nu när jag i inlägget under berömde mig själv för att lyckas hålla dom vid liv så länge.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sandra:

Fy fasen vad fint! vill kopiera exakt allt till mitt eget hem ja!

Svar: Tack snälla :)
Hanna

#2 / / Anna :

HERREGUD VAD FINT!

Svar: AMEN TACK! ;)
Hanna

#3 / / Helene:

Jättefint! Verkar gått snabbt också.
Härligt att hela familjen inkl dig är så händiga.
Gissar att vi snart får se nytt spännande projekt :)

Svar: Tack! Tanken är att vi ska ta en paus nu men om jag känner mig själv börjar det snart klia i fingrarna igen :)
Hanna

#4 / / Petra Olsson:

Kul med renoveringar:) vi byggde på en övervåning till vårat hus och det var ett kul projekt men mkt mkt jobb.ha en fin kväll

#5 / / Linda HolEriks:

Gud vilken skillnad och vad fint det blir!

#6 / / Sanna:

Vilken skillnad, jättefint verkligen :D