Saker jag har gjort istället för att blogga:

1. Jag har behandlat golv. Jag topplackade sista vändan på lunchen idag och nej, det tog inte "typ 10 minuter" som jag inbillade mig att det skulle göra - det tog nästan exakt hela lunchtimmen. Jag hann inte ens kolla mitt instagramflöde. Eller okej, jag hann med en snabbtitt samtidigt som jag tog på mig skorna.


2. Jag har tittat på "Gift vid första ögonkastet". Mitt bästa program just nu. Som ett paradise hotel för oss pryda. 

3. Jag har gjort avföringsprov. Nu kanske ni inte räknar det som en syssla - men då har ni inte sett påsen med grejer läkaren skickade med mig. Herregud. Det är burkar och spadar och skyddsglasögon och provrör och pinnar och pincetter och det tar fan 2,5 timme att gå på dass.

4. Jag har spacklat väggar. Satt hörnremsor. Slipat väggar och förberett för tapetsering imorgon. 

5. Jag har upptäckt podcasten "Veckans Bläcka" och lyssnat ifatt 12 avsnitt samtidigt som jag gjort sakerna i punkt 1 samt 4.

6. Jag har tagit hand om mina barn. Eller ja, mest har jag överlåtit dom till Martin. Men har dom ropat "MAMMA!" så har jag svarat "Ja vad är det?". Om jag har hört dom, vill säga. Jag har ju haft hörlurar i hela tiden. Man hör inte alltid barn som ropar när man har hörlurar.

7. Varit i Linköping och kollat lillebrors och Lisas nya lägenhet. Och blivit svettig över att Siri slickade på deras nya stolar när hon precis hade tagit en sked yoghurt. 

8. Och handlat på IKEA.

Om jag har följt läkarens restriktioner om att ta det lugnt och vila? Nej, det har jag inte hunnit. Herregud, jag har ju haft fullt upp med annat. Läste du inte precis listan? 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linnea:

Veckans bläcka är grym!

#2 / / Malin:

Hej,
"Googlade på tillverka eget bord" och hamnade på ett inlägg från 2013. Och var tvungen att läsa några inlägg för att se hur bordet blev. och jag fnissade. Och skrattade högt. Herregud så roligt du skriver.
Ja, det var allt jag ville säga.
Och bordet var snyggt förresten.

Svar: Tack! Va glad jag blir :)
Hanna