En rimramsa om urin och ett rop på hjälp.

Jag vet att jag har lämnat er i sticket. 
Ni kanske tror att jag bara har latat mig, druckit saft och spelat cricket?
Herregud, ni gissar ju alltid helt fel.
Cricket vet jag inte ens vad det är för spel?
 
Jag har helt enkelt inte haft nån text att få ur mig
känt att mina ord bara skulle ha tråkat ut dig.
Men så dök den upp! En fin instagramkommentar på min iphone femma,
nån som ville att jag skulle fortsätta blogga om hur jag har det här hemma.
 
Och jag vill ju så gärna hänga med er - så jag ger det ett försök.
Här får ni tillexempel en bild där jag ligger på golvet i mitt kök:
 
 
 Det är för er skull jag anstränger mig och skriver denna vackra dikt.
Fan, nu kommer jag inte på nått annat rim än "Njursvikt". 
Enligt 1177.se kan symptom på det vara illamående, trötthet och klåda på kroppen.
Går det illa kan du behöva köra en urinkateter rakt upp i snoppen. 
Det finns skönare saker att ha i urinröret, det säger jag bara.
Eller nej? Vad fasen skulle det vara?
(Det var en hypotetisk fråga, du behöver inte svara)
 
Aj aj aj.
 
Nu avslutar jag denna text genom att krävande väsa:
Vad vill ni ha av den här bloggen? Vad vill NI läsa?
Jag antar att ni har tröttnat på inlägget om trosor fulla av grus.
Nu kanske ni vill njuta av min siluett i nått slags motljus?
Vill ni höra om när jag MIRAKULÖST fick tag på Håkan-biljetter efter att gråtit blod?
Eller vill ni höra gamla historier om saker min lillebror missförstod?
 
SÄG NU.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linnea:

Håkanbiljett känns högaktuellt och intressant, alla dina roligs konversationer med din lillebror samt dina kids,bilder från ditt snygga hem! Ja, lite av allt så att säga. Dina inlägg ljusar alltid upp en grå vardag :)

#2 / / Louise :

Allt! Vi vill höra om allt!

#3 / / Sandra:

Inredning och renovering! Och sen var det ju faktiskt din humor som lockade mig hit från början.

#4 / / @j0ssav:

åhh bästa comebacken!

säger som Sandra här i kommentarsfältet, det var humorn som fick mig att läsa igenom typ hela arkivet..! #stalker #bordejagskämmas?

#5 / / Michis:

Jag började följa dig för att du är så rolig. Mest dina punktlistor som är så... ologiska? Och därmer väldigt roliga.

#6 / / Anonym:

Inredning, barnen, lillebror, jobbet, kläder, allt osv skriv om allt!!! Så mysig, rolig, fin blogg!!! Älskart!!!

#7 / / Denise:

Jag hoppas du forsätter skriva om allt blandat - är en fröjd att gå in här o kolla!❤️

#8 / / Jenny:

Älskar i stort sett allt!