Bordet!

Jag lovade ju före och efterbilder på bordet men alltså - det är JÄTTEDÅLIGT fotoljus just nu. Men ni kan få smygtitt-före-och-efterbilder? Så fotar jag helheten imorgon på lunchen? Så gör vi.
 
Närbild jag tog innan:
 
Rött trä är fult. Det kan vi väl ändå vara överrens om?
 
Och såhär blev det efter slipning, två gånger vittonad lack och en omgång golvlack.
 
Benen målade jag i Alcros kulör "vårvinter". För jag kände att jag ville ha nått annat än vitt.
 
Jag är inte helt nöjd med resultatet, det ska jag erkänna. Jag tycker att det känns lantligt? Jag vill inte ha det lantligt. Jag är ingen lantlig person. Och så tycker jag att bordskivan blev lite för vit. Och lite för blank. Jag hade velat ha mer träkänsla men va fasen - jag fick det inte jämnt på en lackning så jag var tvungen att göra en gång till OCH FAN NU KANSKE JAG MÅSTE GÖRA OM ALLT. 
 
Jag får sova på det och se hur jag känner imorgon helt enkelt. 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Svarta stolar till typ ellos blir toppen

#2 / / Anonym:

http://m.ellos.se/ellos-home/stol-filip-i-2-pack/466429?N=1z141vvZ1z141ll&Nao=0&selArt=650938&pr=0C1B2S3T&pID=466429&page=0 - Ellos

Svar: Snygga! Jag jagar efter Ikeas öglan-stolar. Hade tänkt vitt men du har nog fasen rätt i att jag borde ha svarta. Tack för tips!
Hanna

#3 / / Klipp-Malin :

Och jag ääääälskar färgen på benen, för jag ääääälskar ju lantligt! 😜

Svar: Men du kan lantligt - det är skillnaden! 😉
Hanna

#4 / / Lill:

Du kan inte få ett bord jämt. Du??!? Hur i all världen kan jag tro att jag ska kunna måla ett tak med bara en gång och få det jämt?! Jag får ångest av bara tanken!

Svar: Haha, men jag fick inte till slipningen första vändan och därför var det väldigt svårmålat :) Du kommer klara det lätt! 👍
Hanna