Det är julafton!

- Nu har vi precis kommit hem från julpysslet hos mamma och pappa. I år fick vi tillverka julefåglar i filt för att få öppna våran morgonjulklapp (en SPA-helg på Hooks Herrgård!). Väldigt rolig tradition - även om det slutade med att lillebror blev upprörd över stoppningssvårigheter och skrek "MEN DEN HÄR RÖVEN SER JU HELT SPRUCKEN UT" och Pellan förskräckt kom ut från lekrummet och undrade om det var fågeln eller morbror Oskars rumpa som var trasig.
 
Pysselverkstad på Remstigen.
 
- Martins lillebror Oskar satte återigen ribban högt när det kommer till betydelsefulla julklappar. Han hade nämligen varit uppe i Alex och Sigges podrum och fixat boken Tid med en skriftlig ursäkt från Alex som glömde bort min bröllopsdag (han hade via mejl lovat min mamma att skicka en videohälsning).
 
Titt!,så fint! Och extra fint är det eftersom Oskar och jag inte ens byter julklappar med varandra.
 
- Pellan grät igår när vi åkte till Vimmerby. Inte för att hon inte ville fira jul eller för att nån hade slagit henne eller så. Nej, hon hörde EMD's låt "Välkommen Hem" på radion och den var tydligen så sorglig och vacker att det "gjorde ont i hela hjärtat och kroppen". Fint ändå - även om man hade kunnat önska att hon var lite mer av en finsmakare när det kom till musik.
 
Känslig unge.
 
- Nu ska jag lägga mig på soffan ett tag innan vi ska packa in alla klappar i bilen och åka tillbaka till mamma och pappa igen. Jag ville väl egentligen mest bara titta in här och säga hej och god jul.
 
- Så GOD JUL! Jag tycker så himla mycket om er - även om dom flesta bara är en liten prick i min statistikkurva. Men en bra prick! Utan er hade ju bloggen haft noll läsare och då hade den varit helt meningslös. Och är det nått man inte vill vara på julen så är det meningslös. Eller vilse i Vitryssland, helt ensam utan nått förbokat boende. Fy fan vilken mardröm. 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / familjenwiden.blogg.se:

God jul på er oxå. 🎅

#2 / / Helene K:

God fortsättning!