Saker som kan dra åt helvete.

Ni vet att lagen säger att det är idag man adventspyntar? Inte igår, förrgår eller i måndags. Jag har gått runt i Hultsfred och förfasats, ojat och skakat på huvudet åt alla som började redan i veckan.  Att börja i veckan är ett brott.
Det är som att fira nyår två dagar innan för att man kanske har lite dåligt med tid just den 31/12.

Alla som pyntar för tidigt kan dra åt helvete.
Ni som sätter upp tomtar redan
- ni kan med dra dit.
Ljusslingor som blinkar - helvetet.
Ljusslingor i olika färger - helvetet.
Kransar på dörren - åt helvete. (Martin-jävel har köpt en av en handikappad flicka och ska promt ha den hängades på dörren. Vart hamnar jag om jag slänger en krans en liten tjej utan fingrar har gjort? Kan nån ställa upp och gå förbi utanför oss och förstöra kransjäveln?)
Stjärnor eller ljusstakar i ALLA fönster - dra åt helvete.


Trevlig advent på er.
Tänd ett ljus och låt det brinna.


Julstjärnor. Får se hur länge dom lever.


Pimpad ljusstake. Tog bort det plastiga granshitet som sitter runt ljusen
och gjorde nya av svart glitter på ståltråd.  


Nötter och torkade apelsiner. Nötterna kostade 100 spänn.
100 spänn är ett rån. Förra året hade jag kaffebönor och det var faan
så mycket billigare.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Haha! Jag håller helt och hållet med dig! Första advent är liksom startskottet så att säga! och man spelar inte julmusik innan dess heller, det är nästan dödsdömt!

#2 / / Hanna:

Det är jätte fint att sätta polkagrisar i adventsljusstaken.