En lista! I brist på annat!

1. Hur gammal är du om fem år?
29+5 är... 34. Väl? Fy fan. Det känns inte som att jag kommer passa att vara så gammal. Jag tänker att ung och sprallig mer är min grej.
 
2. Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
"Jag älskar dig! Du är den snyggaste jag vet! Och roligaste! (näst efter mig såklart, jag är svårslagen) Puss!" och det var till Martin. För jag gillar att skicka cheesy kärleksförklaringar till honom om dagarna. Vad han svarade? Inget. Inte ens en hjärtanögonemoji fick jag. Han förtjänar fan inte mig.
 
3. Föredrar du att ringa eller smsa?
SMS:a. Hatar att ta telefonsamtal.
 
4. Har du nångång hittat en hund?
Ja. När jag var påväg hem från stallet en gång stod det en jätte-ensam tax vid vägkanten. Jag tyckte synd om den, la den i min cykelkorg och körde hem den till min morfar (han kan djur). 
 
5. Om ägaren till jakthunden blev arg för att jag tagit hans hund mitt i jakten och lagt den i min cykelkorg och kört hem den till min morfar?
Ja. 
 
6. Vilken plats föredrar du minst?
Flygplan och båt. Och toaletten - om man råkar gå in precis när någon har gjort nummer två och sen försökt dölja det genom att spruta parfym. Fy fan. Det är min värsta lukt i livet.
 
7. Vilken är din favoritplats?
Mellbystrand.
 
Mina favvopersoner på min favvoplats.
 
8. Vad skrämde dig som barn?
Personer med kniv som ville hugga en. Åska. Mammas levergryta.
 
9. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Yes. Jag tillhör kassettbandsgenerationen.
 
10. Har du nångång spytt på fyllan?
Det har jag gjort, ja.
 
11. Vilken är din favoritglass?
Cornetto choklad. Eller X-pop! Eller valfri glass dränkt i chokladsås och maränger.
 
12. Är du social? 
Jag har alltid känt mig helt socialt missanpassad pga extremt dålig på att småprata - men jag har faktiskt blivit bättre.   
 
13. Vad dricker du till frukost?
Ett glas äppeljuice och en kopp kaffe.
 
Dricker en kopp kaffe. Hade ej bild på ett glas äppeljuice.
 
14. Sover du på nån särskild sida?
Den sidan som är innerst. Så jag är längst ifrån dörren om en inbrottstjuv skulle komma in och vilja attackera.
 
15. Känner du nån med samma födelsedag som du?
Nej, det gör jag inte. Som tur är. Vill inte att nån annan ska stjäla uppmärksamhet från min dag.
 
16. Äger du några dyra smycken?
Det skulle vara vigselringen i så fall (som jag faktiskt inte har tappat än! peppar, peppar.)
 
17. Vem är den roligaste människan du känner?
Se fråga 2.
 
18. Välj ett ärr på din kropp?
Hela min mage är ett jäkla lapptäcke av ärr och bristningar men kejsarsnittärret är nog mitt tuffaste. Jag tar det.
 
Ärrade magen.
Försöker tänka storasinta tankar som "det är ju ett vackert bevis på att mina barn har legat där i" och så.

19. Flirtar du mycket?
Jag har förstått att vissa uppfattar mig som en flirtig person - MEN JAG ÄR BARA TREVLIG OCH GLAD. Men jag tycker absolut att man får flirta oskyldigt trots giftemål (gäller ej dig Martin).
 
20. Vilken var den senaste boken du läste?
Femtio nyanser av honom - ur Greys synvinkel. Ja, jag vet att den är sexistisk och har en dålig och förlegad kvinnosyn men jag är tydligen en obotlig tantsnuskbokslukare. Nästa gång ska jag väga upp med nån svintjock bok av nån rysk forskare eller så.
 
 
21. Vad har du för ringsignal på mobilen?
SATC-låten. Extra kuriosa: mitt mobilsvar, som både på svenska och engelska informerar om att jag sitter upptagen i ett väldigt viktigt möte, är inspelat 1999 av en av rövarna på Astrid Lindgrens Värld.
 
22. Kan du spela poker?
Jag minns att jag var med och spelade klädpoker på nån fest i ungdomen. Jag minns också att jag var väldigt naken när alla andra var väldigt påklädda - så nej, antagligen inte.
 
23. Tycker du om att mysa? 
Inte om mysa betyder ligga tätt omslingrade och kramas och hålla på. Jag är ingen mys-gos-person. 
 
24. Orkar du verkligen svara på fler frågor nu?
Nej.
 
25. Varför?
För klockan är mycket. Jag ska till jobbet imorgon och 25 känns som ett bra antal frågor att ha på en blogglista.
Publicerat i Allmänt