Bröllop. Del 1: Kyrkan.

Okej, låtom oss tala om vigseln i kyrkan.
 
Vi gifte oss i Östra Karups kyrka (ligger precis innan Båstad) och vigdes av Per Thelander - en präst som var så jäkla härlig att jag ett tag övervägde att hoppa över det där lille staketet framme vid altaret och gifta mig med honom istället.
 
På rätt sida staketet.
 
Såhär såg manualen för vigseln ut och behöver jag säga att det krävdes ENORM ansträngning för att inte gråta mig igenom allt ihop? Herregud. När Martins bästa kompis Olof och hans fru Rebecka gick upp och sjöng vår låt "Gårdakvarnar och Skit" helt acapella var mitt hjärta så fullt att det liksom töjde ut spetsen på bröllopsklänningen.
 
Om det blev bättre några minuter senare när älskade Millan ställde sig upp och sjöng "För att du finns"?
Nej, det gjorde det inte. Tre servetter förbrukade jag under den låten. Person som tog det lite mer glatt: Siri. 
 
Tillfälle då vi var glada:
 
På vägen ut ur kyrkan! Som man och hustru! Herr och Fru Lennström!
Magisk känsla! (Tack Rebecka för den talande bilden ;)
 
Våran fantastiska toastmaster Linus blåste fanfar (Eller ja, det kom i alla fall ljud från trumpeten)
 
"Första gången jag kysste min man"  tänkte jag skriva nu, men det är ju fel. Jag kysste till honom där inne i kyrkan med. På prästens begäran. 
 
Fördel med att vara fru Lennström: Det finns en massa fler härliga Herr Lennström! Här kände jag mig tillexempel lite nygift med Martin storebror Michael. 
 
Och mina UNDERBARA tjejer som var där. Jag är så jäkla mallig över att ha så snygga, roliga och smarta vänner i mitt liv. Och Purra var där med såklart, men han tog jag aldrig nån bild med. Purra! Varför gjorde vi inte det? Så orutinerat.
 
Och ja, sen drog vi därifrån.
 

Nästa del i bloggserien Bröllop: Middagen.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Emma:

Såå himla fint!! :) Riktigt härliga bilder, superfint verkligen :)

#2 / / Eva:

Så vackert och magiskt underbart!

#3 / / Heléna:

Åhh.. jag vill oxå gifta mig! Så himla rolig blogg, jag har nu suttit och läst så länge att jag nästan glömde bort att jag måste laga mat till barnen. Har läst den förut men måste ha kommit av mig när jag bytte dator.

Svar: Tack! Och vad glad jag blir över att du är tillbaka! ;)
Hanna

#4 / / Josefine Isabelle:

Åh vad fint! massor med grattiskramar till er! kram

#5 / / Robex Lundgren:

fint

#6 / / Helene K:

Så fint!! Stort Grattis till er! Ser fram emot de andra delarna av bröllopet.

Svar: Tack! Ja det var verkligen en fantastisk dag :)
Hanna

#7 / / Denise:

STORT grattis till giftermålet, så underbart fina ni var!!!

Svar: Tack så jättemycket! :)
Hanna