Jul i mitt hus hoppfadderallanla.

Många byter tydligen julpynt varje år för att hänga med i "trenderna", det läste jag hos Bloggkommentatorerna. Jag har behållt mina gamla röda och silvriga kulor men uppdaterat själva växten istället. 

Pellan har arrangerat ljusstaken i år. Lagt i granris, nötter, nått gammalt russin och några brödsmulor hon inte orkade gå och slänga efter mellanmålet. På håll är den jättefin! 

Sak man gärna vill ha i hemmet runt jul: en ren (eller hjort. Som en läsare påpekade att det var.) Eftersom vi inte har nån spilta eller hage att ha den i så fick vi välja bort det levande djuret och istället ha den som kuddmotiv. Mycket mindre jobb. 

Den här stjärnan har hängt där sen 2010. Vid juletid alltså. Jag har inte stjärnan upphängd året runt. Jag är inte sjuk i huvudet?

80 procent av tandpetarna där på brickan är använda. Pellan har nämligen inte förstått att det är en engångsgrej. Hon pillar bort lite kött mellan nån tand och sen sätter hon tillbaka den "så nån mer kan ha nytta av den". Omtänksamt och lite äckligt på samma gång.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Haha så rolig med tandpetarna!

#2 / / Maria:

Dubbelkolla du med din kusin om det där verkligen är en ren.. Sen väl mer ut som någon hjort av något slag.. Men du kan ju välja att leva i förnekelse såklart om du nu väldigt gärna vill att det ska vara en ren👍

Svar: Va fasen! Älg, ren, hjort, rådjur, oxe - jag kan inte hålla på att hålla reda på alla djur med horn ;)
Hanna

#3 / / Heléna:

Jag har en likadan tapet i heeeela min 7,5 meter långa hall *pust* Först var den cool när vi flyttade in. Nu 4 år senare kliar det lite i kroppen. Men jag (dottern) har iaf tapetserat en vägg vit så det är inte lika mycket.

Svar: Jag är jättesugen på att byta ut den - men det känns ju nästan olagligt att tapetsera över en Josef Frank :)
Hanna