Dålig på humor.

Pellan: Mamma.
 
Jag: Ja? 
 
Pellan: Vilket djur är det som springer snabbast i hela djungeln?
 
Jag: Oj, inte en aning. Geparden? 
 
Pellan: Haha, nej!  
 
Jag: Då kan jag inte. Säg!
 
Pellan: Gorillan.
 
Jag: Gorillan?
 
Pellan: Ja! Haha! Gorillan!
 
Jag: Jaså? Varför är gorillan snabbast i djungeln?
 
Pellan: Jag drog ett skämt mamma. Herregud. Har du aldrig hört nån dra ett skämt innan eller?
 
 
Eh, jo. Det har jag. MEN ALLA DOM SKÄMTEN SOM JAG HAR HÖRT INNAN HAR HAFT EN ROLIG POÄNG.
 
Du kan va ett skämt.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Carin:

Hahaha, hon har så rätt, men ändå helt fel!
Springer långsammast*

#2 / / Helena:

Det är en ordvits, något med att gorillan (går-illa) går sämst av djuren…typ. Kanske springer den snabbast då, av just den orsaken. You're welcome! :)

Svar: Haha, jag funderade också i dom banorna - tills hon frågade "vilket djur klättrar långsammast i träd?" Och svaret var "hästen". Då insåg jag att hon bara är dålig på humor ;)
Hanna