Hall.

Idag är det söndag och söndagen är ju som bekant hallens dag. 
 
Eller ja, söndagen är väl egentligen mer känd som Jesu vilodag eller så - men just idag, här i bloggen, är det stora hall-dagen. Och då menar jag alltså inte hall som i fängelset Hall utan hall som entrén på vårat hus. Fängelset Hall vet jag knappt nånting om. Har aldrig suttit inspärrad där.
 
Hursomhelst. Här har ni dom; före och efter-bilderna!
 
Den här bilden är från mäklarens "annons". Jag har alltså fotat av ett dåligt foto, därav den dåliga kvalitén.
 
Såhär såg det ut när jag flyttade in.
 
Och såhär ser samma yta ut idag:
Javisst, vi slog ner så mycket som gick av den bärande väggen och byggde ut hallen med ca 10m2. Och med vi menar jag som vanligt vi och min pappa. Och min farfar. Huset har överlag väldigt dåliga förvaringsmöjligheter så en stor hall med garderober var lite av en nödvändighet.
 
Utbyggnaden åt andra hållet.
 
Eftersom vi har dragit golvvärme så hade vi tyvärr ingen nytta av det här diarré-gröna elementet längre. Sorgen i det.
 
Den väggen agerar nu väskförvaring istället.
 
Och ja, såhär ser det ut åt andra hållet:

Och såhär ser det ut på Hall, fängelset:
 
Inte alls lika hemtrevligt. Om jag får tycka.
 
#1 / / Sara:

HAHAHHA du är för rolig :)

#2 / / Ellinor:

Du skulle lätt få komma hem till mig med inredningstips å med tips menar jag "gör om här, gör såhär där" osv. Du kan verkligen din sak!

#3 / / Jennie:

Ville bara tacka för alla skratt du ger mig med dina underbara inlägg. Den ena roligare än det andra. Måtte du aldrig sluta blogga!!!!!!! ;0) /Jennie

Svar: Tack snälla för att du precis gjorde min söndag lite härligare :D
Hanna

#4 / / Anna:

Vad roligt du skriver! Och vad sjukt FINT du har det hemma :) verkligen min smak. Detta var mitt första besök på den här bloggen. Lovar att det blir fler :)

#5 / / stina:

Det var verkligen en gräslig färg på elementet och listerna! Mycket bättre nu!

#6 / / sannas rum:

Wooow, gud vad snyggt ni har fått det :)

#7 / / Tilde:

Mycket snyggt!

#8 / / Princess Lilla Lii:

Åh herregud vad snyggt! Dör ju av avund här! Sådär ska min hall se ut när jag flyttar hemifrån! STILRENT, SUPERSNYGGT!

#9 / / Elin:

Vilken skillnad och så fint!

#10 / / Linnea:

Så fint det blev! :)

#11 / / Ida:

Vilken skillnad! Riktigt snyggt och fräscht nu efteråt :)

#12 / / Cecilia | Hårdrockande feminist:

Jättefint, verkligen skillnad! :)

#13 / / EMMAS!:

riktigt snyggt :D

#14 / / SALLY:

älskar före och efterbilder! Sjukt mycket skillnad, jättefint!

#15 / / anna:

åh va snyggt :D

#16 / / Jessika:

Åh, sjukt snyggt! :D Älskar att du tog med den sista bilden xD

#17 / / Emy - Fivestyles:

Åh vad snyggt det blev!

Svar: Tack :)
Hanna