Sista chansen.

Pass upp! Idag är sista dagen för att delta i utlottningen av Iittala-porslinet!
 
Nu kanske ni sitter och undrar hur själva vinstdragningen ska gå till och det tänker jag såklart berätta. Man kan nämligen säga att ni har med ett proffs att göra här. Jag är en person som tar sånna här saker på allvar.
 
Så - först och främst numrerar jag alla kommentarer. Var du den femtonde personen som kommenterade, ja då är 15 ditt tävlingsnummer. Sen har jag köpt en sån här bollapparat som jag helt sonika vevar igång och kommentarsnumret som överrensstämmer med numret på bollen som ploppar fram är alltså vinnaren!
 
 
Eller nej, jag har inte köpt nån sån. Herregud, sånna där bollmaskiner är ju svindyra. Och svåra att få tag i? Vi har ingen bingomaskinsaffär här i Hultsfred.
 
Jag tänkte bara skriva alla nummer med bläckpenna på små papperslappar och sen låta en opartisk, pålitlig person (Pellan) dra en lapp - och kommentarsnumret som då överrensstämmer med numret på lappen som den opartiska personen drog är alltså vinnaren!
 
Svinenkelt ju! Och spännande! Och mycket billigare än det där med bollarna.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sofi:

Jag måste bara fråga, du var möjligtvis inte hos tandläkaren med din dotter i förmiddags runt 11? Satt där inne väntrummet med en ljushårig lite kille. Tyckte jag kände igen där härifrån. ha en bra kväll. Sofi

Svar: Det var Pellan och jag :)
Hanna