Nu gör vi om igen.

Nu kanske ni tror att vi bara har latat oss, blivit bjudna på mat och guppat runt i poolen den här helgen?
 
Då tror ni fel. Svinfel.
 
Vi har nämligen varit så SATANS effektiva härhemma. I onsdags började vi tala lite om att vi nog skulle byta sovrum med Pellan, att hon tar vårt och vi tar hennes och så. Och ja, i fredags drog vi igång med målning, tapetsering och skruvande.
 
Vi är vad man skulle kunna kalla "långt från klara" men såhär ser det ut just nu i alla fall:
 
Vi har målat allt vitt och bara tapetserat "köksdelen". Rummet är ganska stort så jag ville få lite mer känsla av "rum i rummet", som Ernst säkert skulle ha sagt.
 
Kök. Ja, det fattas foder runt fönstret, det fattas alltid foder hos oss.
Det är lite av vårat signum, kan man säga.
 
Barnservis i porslin - eftersom 3-åringar är så bra på att handskas med ömtåliga saker.
 
Åt andra hållet. Lägg gärna märke till röran utanför dörren. Där ligger alla saker vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Och ja, ungen är naken. Det är hon jämt.
 
Hon fick en växasäng i födelsedagspresent men den har inte levererats än. Om jag är orolig för att hon ska inse att hon kan ta sig ur den nya sängen på egen hand och sen börja komma in till oss på natten? Ja, jo. Det kan man säga. Barn borde ha spjälsängar till dom är minst 17, tänker jag.
 
Tavlor. för att uppmuntra till resande och så.
 
Så, döm mig nu - vad tycker ni?
Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Så himla fint :)

#2 / / linn:

Jätte fint :) Ni gör alltid så fint när ni gör något hemma tycker jag!

Svar: Tack snälla du! :)
Hanna

#3 / / Yvonne:

Jättefint!
Var kommer de underbara tavlorna ifrån?
Kram Yvonne

Svar: Dom kommer från IKEA faktiskt :)
Hanna

#4 / / Ellinor:

Superfint!
Håller med om spjälsäng till 17 års ålder!

#5 / / Anna:

Du borde skjutas!! Det är ju såå fint, men vilket dåligt samvete du ger mig. Nu måste jag ägna minst en av mina två kvarvarande semesterveckor (som börjar nästa vecka så det ger mig dessutom lite ångesttid först) för att fixa i barnens rum. Det är i allra högsta grad välbehövligt, men jag hade bara tänkt ignorera det...

Svar: Tack :) Och sitt ner och njut av semestern du - det är du garanterat värd ;)
Hanna

#6 / / Anna:

En kommentar om rummet har jag ju också. Kom lixom av mig när avundsjukan sprutade ur öronen. Det här med rum-i-rummet låter väldigt Ernst-aktigt men jag förstår vad du menar och jag tycker att det förstärks av de röda mattorna.

#7 / / tilda:

det blev ju SUPERBRA! :)

#8 / / Annie:

Jättefint! Du är verkligen duktig, älskar din stil! Och nu blir jag ju såklart nyfiken på hur ert sovrum blev, visa gärna:) och sen har jag funderat på en sak, har ni två sovrum? Minns att du skrev nåt om syskon till Elly, hur tänker ni med rum till eventuellt ett barn till? Ren nyfikenhet bara ;)

Svar: Tack! Ja, vi har bara två sovrum på övervåningen, men tanken är att det ska bli tre så snart pengar och arbetslust finns :) Skulle hon nu få ett syskon får dom helt enkelt dela rum ett tag :)
Hanna

#9 / / Bubbel:

Makalöst smakfullt och lekinspirerande, bra jobbat! :)

#10 / / Denise:

Så himla fint, du är välkommen hem till min prinsessas rum när som helst - klarar inte att göra det fint - fattar inte hur....är nog född helt utan inredningsådra tror jag !!! Pellan har det bra hon!!!

#11 / / Anonym:

Så fint rum eran dotter har. Vart ifrån kommer hyllorna över spisen?

Svar: Dom kommer från IKEA :)
Hanna