Det kommer aldrig va över för mig.

- Vi hade grillpremiär hos Mathias och Ammelie igår. Himla trevligt. Jag tycker väldigt mycket om Martins bröder och deras fruar, det måste jag säga.
 
- Ja, det är alltså BARA Martin i brödraskaran som inte har gift sig med sin tjej. Jag vet, väldigt konstigt - med tanke på hur bra jag skrider och hur snygg jag skulle vara i vit klänning med släp och så.
 
- Coola bloggare använder låttitlar som rubriker till sina inlägg, just saying. 
 
- Martin har börjat planera för en altan på baksidan!
 
- Han har gått runt därute på gräsmattan och kliat sig eftertänksamt i skägget. Satt ut några pinnar. Stegat. Vecklat ut sin tumstock och vecklat in den igen. Sånna saker.
 
- Kan man ha en ansiktsmask på för länge? Jag har inte riktigt orkat gå och spola bort min och nu känns det som att den börjar tränga in lite för långt in i huden.
 
- Ansiktet kan väl inte trilla av? Det finns väl inga substanser i krämen som bara... fräter sönder fästena som ansiktet sitter i?
 
- Nej väl?
 
- Jag borde kanske gå och ta bort den ändå. För säkerhetsskull.
 
- Nu kanske inte ansiktet är min viktigaste tillgång vad gäller min kropp  - men det är ju ändå användbart? Jag tänker på möjligheten att se och äta och så. Lukta. Hångla.
 
- Nej, är det jag som går och spolar mig. Hej så länge.
 
 Utan ansikte - inga spegelpussbilder. Hemska tanke.
Publicerat i Allmänt