Det hade varit bättre med "Tack"

Idag när jag lämnade ungen på dagis kom en vikarie fram och sa "Jag måste bara få säga att Elly är en så himla härlig tjej. Väldigt rolig!"
 
Hur glad blev jag över det? Svinglad! Och mallig. Så mallig att jag valde att svara "Ja, jag vet"?? Det hade varit mer ödmjukt att säga "Tack! Vad snällt sagt", det hade det verkligen.
 
Min unge är härlig. Och rolig. Det är nog den finaste komplimangen jag nånsin har fått. Jo, det var en komplimang till mig - det är ju mig hon har ärvt det där härligt roliga ifrån. Från Martin har hon ärvt frisyren. Om det hon har ens får kallas frisyr. Antagligen inte.
 
Min härliga unge äter frukt-på-maten-frukt på verandan.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Bubbel:

Lite guldlock! :)

#2 / / Tilda:

Hon är så söt ! :)

Svar: Va gulligt du är - Pellan hälsar och tackar! :)
Hanna Stenbäck