Av jord är du kommen, jord ska du åter bli, växtjävel.

Idag har jag varit i Vimmerby och tittat på träd. Inte gått runt i skogen och bara "Jahaa, det här var en fin gran" nej, jag har varit i en liten växtshop och tittat på nått att plantera i nya grusgropen på framsidan.
 
Jag satt vaken halva natten igår och googlade "små träd vintergröna skötselfria" och försökte klura ut vad jag (eh, vi) vill ha. Och så mycket kan jag säga att det man lärde sig i skolan, typ gran, björk, al, ask och en, den kunskapen har man inte mycket nytta av. Granar sålde dom fan inte ens?
 
Det slutade med att jag inte kunde bestämma mig och köpte en massa blommor istället. Blommor är ju alltid kul. När dom inte håller på att dö hela tiden, mina blommor har en tendens att göra det. Jag bara "Seså, lev och frodas här nu" och dom bara "fast om du inte vattnar oss så blir det inte mycket frodning?" och man bara "krävande jävla växtjävlar" och dom bara... dör.
 
Jo, vi ska bygga igen där under verandan. Eller vi och vi, pappa kommer antagligen åka på det när han kommer hem från semestern. Vi ska lägga dekorsten, plantera träd och bygga mur, vi.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Tilda:

Erat hus har blivit jätte-fint!! :))

Svar: Tack! :) Men det är mycket kvar att göra...
Hanna Stenbäck

#2 / / Bubbel:

Håll tummen för att det regnar lite lagom lokalt i krukorna sådär...:)