Tur att han har träning ikväll. En väldig tur för honom.

Jag blir väldigt fnittrig när jag har druckit för mycket kaffe. Ohållbart fnittrig, skulle man kunna säga. Idag har jag druckit åtta koppar. Åtta! Kanske nio till och med. Det kan ha slunkit ner en påtår som jag har glömt räkna. Som det ser ut nu kommer det här bli en jobbig kväll för Martin.     

Det är vid sånna här tillfällen åldersskillnaden mellan oss blir som mest påtaglig. När jag fjortisfnissar, hög på kaffe och han vuxet skakar på huvudet och suckar för han inte hör vad dom säger på Sporten.

Då och när han pratar om hur trevligt det var på 70-talet.

...


Och när han ska visa kort på sig själv som liten och plockar fram en stentavla med en inristad streckgubbe.

Och när han visar hur man gjorde upp eld på hans tid och börjar gnida två pinnar mot varann.

Och när han pratar om sitt första egna boende som "grottan" och faktiskt menar en riktigt grotta, där han sov på en liten björnfäll och åt djur han hade haft ihjäl med ett egentäljt spjut.

Publicerat i Allmänt