betala i natura? Pff. 200 spänn ska jag ha.

Jag ska klippa Martins hår nu.

"Åh, kan du klippa hår, så duktigt!" tänker du kanske nu men nej, det kan jag inte. Eller jo, hantera själva saxgrejen kan jag ju, men det här med att få till en frisyr - det är jag ingen hejare på. Jag klipper lite på måfå bara och håller tummarna för att det inte slutar i skallighet. Risken är ju överhängande stor när man hela tiden råkar klippa snett, försöker jämna till, klipper lite snett igen... och ja, så står man där tillsist och skrapar på en kal hårbotten.

Jag har försökt få honom att gå till en riktig frisör men han vägrar. Han säger att det är "onödigt att betala för nått som jag kan få gratis här hemma". Man hoppas ju att han har den synen på horeri också, det gör man.


Jag återkommer med resultat.
Hej så länge.
Publicerat i Allmänt
#1 / / mia nilsson:

Skönt med ett gott skratt såhär på kvällskvisten. Du skriver kanonbra!!!

#2 / / Anette:

Det är samma visa här hemma. Synd att inte mitt hår växer lika snabbt som makens, då hade jag haft lika långt hår som Rapunzel nu :) å snåla är de där gubbarna, märkligt!