Punkter. Pungter.

- När jag sa "ELLY, nu sitter du ordentligt på stolen annars får du gå från bordet!" högt till ungen när vi åt middag så tittade hon trotsigt på mig och svarade "Mamma. Jag hör FAKTISS."
 
- Jag fasar för hur tonåren kommer bli.
 
- Imorgon åker Martin iväg på träningsläger i en, två, TRE dagar. Om jag fick välja skulle han sitta fastkedjad vid mitt ben hela tiden så jag kunde ha honom nära vart jag mig i världen vänder.
 
- Förutom på toan. Där vill jag helst inte sällskapa.
 
- Jag har lagt till "Ansiktet - Äckligt" på min kvällspromenadlista. Jag skäms lite för det. Önskar jag vore lite mer svår när det gällde musik.
 
- På tal om promenaderna - där är jag också glad att Martin inte är fastkedjad vid mitt ben. Han går så satans sakta.
 
- Och så kan han inte gå om han inte har ett mål? Jag måste alltså lägga upp en rutt om vi ska ut för han vägrar att "bara gå runt planlöst".
 
- Oftast brukar jag välja spelbutiken eller systembolaget som delmål för då raskar han på lite.
 
- Min mamma har köpt sig en ny bil. En silvrig Mini Cooper. Utan tak.
 
- Ja, hon fyller femtio nästa år. Istället för att åka ut och cruisa säger hon att hon åker runt och krisar. 50-års krisar. Hon är för härlig, min mamma.
 
- Nu är det nått med Alex Schulman på ettan. Ni förstår ju att jag måste se det.
 
- Hej på er.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Linnea:

Ja, det är nog en kris damer i 50-års åldern har. För min mamma skaffade också en cab när hon fyllde runt 50 :) Det ger säkert en frihetskänsla att åka omkring i en bil utan tak :)

#2 / / Bubbel:

Ha ha, sådan mormor sådan dotter och sedemera dotterdotter! :) Ni är för härliga!

#3 / / Nomaden:

Jag förstår hur Martin känner, tycker också det är himla tråkigt att bara promenera runt planlöst. Jag gillar att gå, absolut, men då måste jag ha ett mål med resan. Önskar att jag INTE vore sån :P

#4 / / Lotta:

Sitter och ler....känner igen det:) och vad det gäller din mamma så vill jag säga att hon är bäst:)) kramiz " fröken Lotta"