Jag ÄR snövit.

Idag har jag haft en sån där härlig dag att det borde ha spelats musik i bakgrunden. Nått med... eh, fan jag kommer inte på nån passande artist, men nått glatt skulle det ha varit.

Härliga saker i urval:

Pellan skrattade åt virvlande löv när vi gick till affären. Vi bakade muffins och åt massa smet. För mycket smet kan jag känna såhär i efterhand. Martins lillebror kom förbi och åt lunch med mig. Pellan gick med på 14 minuters gos efter middagsluren. 14 minuter! Det måste vara nått slags rekord. Martins storebror med familj kom med rosor. Utan anledning. Eller dom kom för att fika, men rosorna var utan anledning. Tror jag? Vonki - hade ni nån baktanke? Va? Pappa kom förbi en sväng för att kramas med Pellan och mamma ringde och var avundsjuk på dom kramarna. Martin läste 18 sagor sittandes på köksgolvet och Pellan gav mig världens godaste godnattpuss precis innan hon somnade. 
 
Jag bara väntade på att det skulle samlas rådjur utanför altandörren, att små färgglada fåglar skulle picka på rutan och flyga in och sätta sig på våra axlar. Att sju små dvärgar skulle sjunga "fallerallera"-visor och spela fiol och ha små gulliga koftor.

Men jag väntade förgäves. Inga dvärgar kom.



Bild från annan härlig dag. Pellan läser bok med morfarn.
Här kanske "ABC" med Anna Book skulle spelas som bakgrundsmusik? Både glatt och refererar till bokläsandet.

Publicerat i Allmänt
#1 / / bubbel:

Låter som ni fick en uppsjö av hjärtevärmande mys vare sig dvärgarna dök upp eller inte!:)

#2 / / Anonym:

Hanna.du fick ju rosorna bara för att du e du!!Trevlig ibland,elak ibland(eller mest elak mot mej)

#3 / / bubbel:

Hej Hanna,



Vi känner inte varandra men jag har under en tid följt din blogg som är grymt underhållande. Har själv en liten nystartad blogg och fick idag en för mig glädjande utmaning och undrar nu om du skulle vilja vara med? Det är en vänaward stafett som går ut på att man skriver en valfri fortsättning på följande meningar:



När ingen ser/hör mig så brukar jag..



Jag går aldrig hemifrån utan..



Min blogg heter som den gör för att..



Vågade jag så skulle jag..



Om tio år kommer jag..



När man skrivit klart sina meningar publicerar man dem på sin blogg. Skicka sedan uppdraget vidare till 5 bloggar som du följer och tycker om så fortsätter stafetten!:)



Vill du ta emot denna stafettpinne?



Vore roligt om du ville vara med och stort tack på förhand! kram Bubbel