Leila och jag. Vi.

Idag har vi bakat. Och med vi menar jag att jag har bakat. Pellan är inte mycket till hjälp, det är hon inte. Det blev kolakakor med pepparkakssmak. Hur gott som helst! Och smidigt att göra! Och snabbt!

Man gör typ vanliga kolekaksreceptet men drar i* nejlika, ingefära och kanel oxå. Mycket enklare än att göra vanliga pepparkakor och peppargrisar som benen alltid ofrivilligt amputeras på.

Kolakakor med pepparkakssmak får 4 av 5 julegrisben av mig.


*Drar i och drar i, jag stod och mätte noga med mitt lille teskedsmått. Men det låter mer nonchigt och erfaret att "dra i" ingredienser. Som om jag bara höftar lite på känn. Man vill ju helst vara nån som höftar på känn. Man vill ju vara nån som bara "Recept? Vad är det? Jag kör bara på känsla".



Nu kanske ni tror att jag är sponsrad av ett kolakaka med pepparkakssmak-företag, men det är jag inte. Jag får inte nån som helst ersättning för att skriva detta. (Men vill ni skicka pengar, så varsågoda.)

Publicerat i Allmänt