Sovrum la speciale

När jag ändå hade kameran framme och fotograferade hallen tänkte jag dra lite bilder på sovrummet också. Men herrejesus vilken oordning det är däruppe hela tiden. Jag städar, vänder mig om och bara POFF, svinstökigt!

Fast det är ju så att ha småbarn, man städar och dom stökar ner. Man plockar undan, dom drar fram.
Pellan har ingen som helst ordning på sin byrå - hon bara kastar sina små kläder lite varsom. En barbapappabody här och en blöja där. En jävla röra.


 

Men ni kan få en bild på hennes säng som hon faktiskt har bäddat idag (annars får hon avdrag på veckopengen). Den vaggan har både jag och morsan haft när vi var små. Fast då var den furufärgad med rosa tyg. Nu har mamma har sytt allt nytt i linne och jag har målat den vit.

Om hon sover som en prinsessa i den? Om prinsessor vaknar var 3:dje timme och vill ha patt så ja.


Publicerat i Allmänt