Igårkväll...

...hamnade jag i ett akut måste-ha-gula-converse-tillstånd. Jag fick enorm abstinens och vankade av och an i stugan, svor och kastade saker i väggen.
- Det hade varit smidigare om du hade hållt kvar vid ölkorvsbehovet ett tag till, tyckte Martin. Och det får man ju hålla med honom om, det är lättare att få tag på ett kilo korv vid 19.17 en måndag, det är det verkligen.
Jag fick snällt sitta helt svettig och darrig och vänta på att affärerna skulle öppna idag istället.

Halmstad hade inga gula converse.
Nilsons i Helsingborg hade inga.
Norrköping - inga (tack snälla, underbara Vic för att du sprang runt och letade åt mig)

Jag kände hur nånting dog inom mig. Min sargade själ värkte. Krokodiltårar rann längst min kind.
Jag tröstshoppade Espadrillos, 5 tröjor, 1 bikini, 2 par shorts, 1 klocka, 1 styck läslampa och 1 bh.


Mamma kolla! Lågskor. Ropa på pappa med så han får se!


Jag virrade runt i ett sorg-tillstånd och den mässande "gula converser, måste ha gula converse"-rösten eskalerade mer och mer. Och så tillslut... i en liten liten affär som hette Trampolin (jag gick inte in först för jag trodde dom sålde... ja, trampoliner) fanns dom... skorna.



Så nu är jag på topp igen, med converse på fötterna och ölkorv i mungipan.

Publicerat i Allmänt
#1 / / mamma:

köpte du klockan till mig ?

#2 / / Hanna:

Det var tyvärr en väggklocka. Men pappa är ju händig - ett par rep och VIPS har han fixat ett armbandsur av den =)