Tårt-baking.

Igår fyllde min Lillebror år. Om ett år är han myndig och får gå på puben, jag vill inte ha min Lillebror på puben. Jag vill ha honom inskolad på dagis ett tag till.

Nu är det i alla fall så att när han har sitt kalas (i våran släkt har vi kalas till vi dör och alla 20 närmsta släktingar är alltid bjudna) är jag inte hemma så därför ska jag baka en tårta och ska gå bort till honom och sjunga en truddelutt.

Men vad händer då?

Jo, jag hade en sån sabla otur att jag åt upp all vaniljkräm så nu måste jag åka till affären och köpa ny. Inte nog med det så har dekorationsgodiset också ätits upp. Helvete.
Och bilen är trasig så jag måste cykla. Antagligen är idag min otursdag.



                                                                                                                                   Otur.
Publicerat i Allmänt